Cyber-gărzile NATO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ca urmare a atacurilor informatice repetate asupra computerelor NATO sau asupra unor state membre, la sediul Alianţei din Bruxelles s-a creat o echipă informatică de reacţie rapidă care monitorizează permanent ameninţările online.

„Avem în prezent aproximativ 100 de senzori plasaţi în apropierea a 30 de locaţii diferite din ţările NATO... unul ar putea fi pe coasta de est a SUA, unul la Londra, unul ar putea fi în Irak şi câteva în Afganistan.

Toată informaţia ajunge simultan la centru”, explică Chris Evis, şeful secţiunii de gestionare a incidentelor cibernetice, citat de BBC.

Ameninţarea nu este nouă. Site-urile de internet au fost sparte şi în timpul războiului din Kosovo, iar odată cu atacurile cibernetice din 2007 împotriva Estoniei, NATO a elaborat o politică coordonată de apărare cibernetică.

„Atacurile cibernetice împotriva Estoniei au fost prima dovadă că asemenea lovituri pot prăbuşi un întreg serviciu naţional: bancar, de media.

O altă problemă este spionajul cibernetic”, explică Suleyman Anil, expert IT turc şi responsabil al politicii de securitate cibernetică a NATO.

O altă ameninţare sunt viruşii de tip Worm şi Trojan. Trimişi în ataşamente unor oficiali ai NATO, aceştia pot infecta calculatorul, pot răsfoi fişierele, le pot trimite către alte calculatoare, pot şterge tot sau, mai rău, pot modifica informaţiile stocate fără ca utilizatorul să ştie.


Pentru detalii şi subiecte adiacente, consultaţi şi:

BBC: Cybercrime threat rising sharply

The threat of cybercrime is rising sharply, experts have warned at the World Economic Forum in Davos. They called for a new system to tackle well-organised gangs of cybercriminals. Online theft costs $1 trillion a year, the number of attacks is rising sharply and too many people do not know how to protect themselves, they said.

WSJ: Cyber-Scams on the Uptick in Downturn

Experts and law-enforcement officials who track Internet crime say scams have intensified in the past six months, as fraudsters take advantage of economic confusion and anxiety to target both consumers and businesses.

Thieves are sending out phony emails and putting up fake Web sites pretending to be banks, mortgage-service providers or even government agencies like the Federal Bureau of Investigation or the Federal Deposit Insurance Corp. Cellphones and Internet-based phone services have also been used to seek out victims. The object: to drain customer accounts of money or to gain information for identity theft.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite