Maşinile europenilor s-ar putea scumpi cu circa 5.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia Europeană şi-a prezentat, ieri, strategia de reducere a emisiilor de CO2 Limita propusă pentru reducerile de CO2 până în 2012 este de 18%, adică maximum 130 de grame de CO2 per

Comisia Europeană şi-a prezentat, ieri, strategia de reducere a emisiilor de CO2

Limita propusă pentru reducerile de CO2 până în 2012 este de 18%, adică maximum 130 de grame de CO2 per kilometru pentru maşinile noi.

Dacă măsura va fi pusă în practică, preţul unei maşini noi ar putea creşte cu circa 5.000 de euro, avertizează producătorii. O evaluare realizată la cererea comisiei arată că majorarea medie ar fi de numai 3.800 de euro/ autovehicul

Fabricanţii ameninţă cu scăderea producţiei şi disponibilizări

Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile afirmă că limita de 130 g/km, fixată de comisie, este prea severă şi va duce la scăderea producţiei de autovehicule în Europa şi la pierderea de joburi. Ei spun că efectul unei astfel de legi ar fi eliminarea de pe piaţă a fabricanţilor de maşini sport şi 4x4, în următorii 10 ani, prin intermediul amenzilor şi a unei tehnologii imposibil de realizat. În Marea Britanie, potrivit BBC, media emisiilor de CO2 pentru maşinile vândute anul trecut a fost de 167,2 grame/km. Producătorii spun că singura soluţie ar fi extinderea rapidă şi costisitoare a maşinilor cu motoare-hibrid, precum Toyota Prius, sau Toyota Lexus, care funcţionează atât cu benzină, cât şi cu electricitate. Un purtător de cuvânt al Societăţii Producătorilor de Maşini din Marea Britanie a declarat că ar fi o "fantezie" să se impună consumatorilor maşini pe care nu le vor, adăugând că multe asemenea motoare-hibrid nu funcţionează la standardele aşteptate.

Emisiile de CO2 au scăzut numai cu 23 g/km de la nivelul anului 1995, când o maşină emitea, în medie, 185 g/km.

Urmează reguli privind stilul de şofat

Limita globală propusă de comisie este 120 g/km, din care producătorii de automobile ar trebui să îşi asume 130 de g/km. Restul reducerilor de emisii va fi realizat prin impunerea unui alt set de standarde, privind calitatea combustibilului şi chiar stilul de şofat, după cum au declarat surse din CE. Proiectul de lege bazat pe propunerile comisiei ar putea fi introdus în Parlamentul European în 2008.

Comisarii de la Bruxelles conduc autoturisme tari, dar poluante

Oficialii europeni, care susţin verbal că acordă prioritate protejării mediului, sunt contrazişi de… maşinile pe care le conduc. "Maşinile poluante Mercedes şi BMW sunt preferatele celor 27 de comisari europeni, cu excepţia britanicului Peter Mandelson, care conduce un Jaguar la fel de poluant", scria, zilele trecute, cotidianul "The Independent". Comisarul pentru mediu, Stavros Dimas, este singurul care a decis să-şi vândă Mercedesul pentru a cumpăra un autoturism mai puţin poluant, chiar dacă nu european. Decizia comisarului Dimas îi pune într-o situaţie delicată pe colegii săi din executivul comunitar, criticaţi pentru că au maşini europene care emit prea multe noxe. Dimas are de ales între două mărci japoneze - o Toyota Lexus şi un Prius - vehicul hibrid, atât pe benzină, cât şi cu propulsie electrică, ambele mai puţin poluante decât Mercedesul. Alegerea sa va fi o lovitură dată prestigiului autoturismelor europene, dar îl va pune într-o situaţie penibilă şi pe preşedintele CE, Jose Manuel Barroso, proprietarul unui Volkswagen Touareg care emite 265 grame de CO2 la kilometru. Barroso s-a apărat, spunând că nu a condus niciodată vehiculul, ales de soţia sa, dar nici nu vrea să renunţe la el.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite