Două submarine britanice, în larg cu defecţiuni ce ar fi putut fi dezastruoase

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Navele britanice "Turbulent" şi "Tireless" au fost lăsate să părăsească portul Devonport cu supapele de siguranţă blocate, ceea ce presupune un potenţial risc de explozie, informează publicaţia britanică The Guardian.

Două submarine nucleare britanice au plecat în larg cu o problemă de siguranţă care s-ar fi putut dovedi dezastruoasă, scrie cotidianul citat, citând un document al Ministerului britanic al Apărării.

Supapele de siguranţă menite să elibereze presiunea de la generatoarele de abur în caz de urgenţă erau complet blocate când navele "Turbulent" şi "Tireless" au părăsit portul.

Pe nava "Turbulent", problema nu a fost detectată timp mai mult de doi ani, interval în care nava a efectuat operaţiuni în jurul Atlanticului, şi a vizitat Bergen (Norvegia), capitala portugheză Lisabona, şi baza navală Faslane de lângă Glasgow. Iar în cazul navei "Tireless", aceeaşi problemă de siguranţă nu a fost sesizată timp de mai bine de un an, până luna trecută, când a fost în sfârşit detectată.

În 2007, nava "Tireless" a fost implicată într-un incident grav, când doi marinari au fost ucişi într-o explozie produsă la bordul navei. În anul 2000, nava a rămas blocată în Strâmtoarea Gibraltar, pentru aproape un an, după ce o scurgere în conducta care făcea legătura cu reactorul său, a tensionat relaţiile dintre Marea Briatnie şi Spania.

Potrivit The Guardian, memo-ul redactat săptămâna trecută de Ministerul britanic al Apărării admite că ambele cazuri au fost un incident major care au ridicat mari semne de întrebare în legătură cu procedurile de siguranţă „slabe şi ambigue" prezente la baza navală Devonport şi în cadrul Marinei Regale britanice.

Cu supapele blocate, aburul de la cazanele cu propulsie nucleară nu ar fi putut fi eliberat în caz de urgenţă, lucru care ar fi putut conduce la o acumulare de presiune dezastruoasă.

A fost un eşec. Aceste două submarine nu puteau oferi servicii. A fost o situaţie periculoasă, a declarat John Large, consultant în domeniul securităţii nucleare, care oferă consultanţă guvernelor cu privire la siguranţa submarinelor.

Exista riscul producerii unei catastrofe, a adăugat acesta.

Documentul Ministerului Apărării, care a fost transmis la mii de manageri, personal navale şi lucrători civili de la Devonport şi baze navale Faslane, admite că incidentele ar fi trebuit împiedicate şi că procedurile de siguranţă au fost grav viciate.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite