Ce au mai falsificat chinezii în ultimul timp: un vin care costă 5.400 de euro sticla

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După haine, parfumuri şi tablete, ultima furăciune a chinezilor sunt vinurile franţuzeşti. Procedeul este unul uşor, iar cei mai mulţi dintre consumatori nu pot face diferenţa.

Industria de produse contrafăcute a chinezilor are ceva nou: vinul  franţuzesc, pe care doar experţii îl pot detecta.

"O sticlă de vin este foarte uşor de contrafăcut", afirmă Sheng Wen, un vânzător de vinuri din Shanghai, citat de France 24. "Cei care îl contrafac caută sticlele originale în coşurile de gunoi ale restaurantelor. Odată ce ei au obţinut sticla, o reproduc şi tipăresc etichete noi. Ulterior, ei cumpără vin ieftin de la supermarket şi îl toarnă în sticlele false", mai spune el.

Vinul este ceva relativ nou în China, atât cel original, cât şi cel contrafăcut. Afacerea cu vinuri false aduce însă mare profit, mai ales în metropolele bogate din estul Chinei, unde în magazine sunt zeci de soiuri.

După campania dusă de Guvern că vinul este bun pentru sănătate, băutura occidentală a devenit un produs obligatoriu la petrecerile chinezilor.

"Vinul este văzut ca fiind o băutură a oamenilor bogaţi. Asta înseamnă că toată lumea vrea să fie văzută că îl bea", afirmă vânzătorul de vinuri din Shanghai.

Vinul pe care chinezii l-au reprodus cel mai mult este Bordeaux-ul Chateau Lafite din 1982, pentru că preţul unei sticle poate ajunge până la 5.400 de euro. Astfel, numărul sticlelor de Chateau Lafite din 1982, contrafăcute în China, este mai mare decât al originalelor.

Cei care cad de cele mai multe ori în plasă sunt clienţii obişnuiţi care nu îi recunosc gustul.

Chinezii nu fac diferenţa între un Chateau Lafite original şi unul contrafăcut pentru că ei habar nu au ce gust trebuie să aibă, afirmă un comerciant europen de vinuri, care are afaceri în Hong Kong.

La rândul său, comerciantul din Shanghai recunoaşte că "o mulţime de chinezi nu sunt capabili să facă diferenţa între un vin de top franţuzesc şi unul cumpărat de la supermarket".

China a devenit în ultimii ani principalul consumator de vin al Asiei, dar şi un producător de seamă.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite