Volkswagen face faţă, momentan, crizei economice internaţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În pofida faptului că industria auto este puternic afectată de criza economică internaţională, există şi constructori auto care se pare că fi găsit “lampa fermecată”. În luna mai 2009, Volkswagen a înregistrat o creştere a volumului de livrări de 1,5 procente. În total, au fost comercializate 556.700 autovehicule, faţă de cele 548.500 de unităţi vândute în luna mai 2008. Totuşi, în primele cinci luni ale anului curent

Citiţi şi:
adevarul.it - Au crescut vânzările Fiat la nivel european

Piaţa auto mondială a scăzut cu 20%
La nivel mondial, piaţa autovehiculelor a înregistrat o scădere de aproximativ 20 de procente din ianuarie şi până în mai. “Profităm de poziţia noastră puternică în Germania, Brazilia şi China. Cu toate acestea, pe pieţele mondiale de automobile, cu excepţia Chinei, nu se remarcă tendinţe de redresare a situaţiei. Nu este foarte clar dacă am ajuns la limita inferioară“, a declarat directorul de vânzări al concernului, Detlef Wittig.

Brandul Volkswagen, în creştere
Marca Volkswagen a obţinut un rezultat foarte îmbucurător în acest mediu dificil: În luna mai, marca principală, cu un volum de livrări de 351.000 (318.500) autoturisme, a înregistrat o creştere de 10,2 procente. La mare căutare s-au aflat, printre altele, modelele Tiguan şi Golf, comercializate în număr ridicat, precum şi modelele Lavida, Passat Lingyu, Jetta şi New Bora care se bucură de un succes deosebit în China. În Germania, rata de creştere a fost de 53,9 procente, cu 71.400 autoturisme. În China au fost comercializate 98.900 (67.300) autovehicule, ceea ce reprezintă o creştere de 46,9 procente. Pentru primele cinci luni din anul 2009, cu un volum de livrări de 1,57 (1,57; -0,4 procente) milioane autovehicule, s-a constatat o uşoară reducere a volumului de livrări.

Scăderi pe linie le celelalte mărci ale grupului
În luna mai, Audi şi Skoda au înregistrat scăderi de până la 10%. Ceea ce înseamnă un rezultat mai bun în raport cu scăderea de 20% survenită pe piaţa mondială. Audi a înregistrat o scădere de 6,1 procente, cu un număr de 82.800 autovehicule comercializate. În Europa de Vest, graţie creşterii cotei de piaţă, marca a atins poziţia de lider, fiind brandul premium cu cel mai mare succes. În SUA, Audi şi-a îmbunătăţit poziţia pe piaţa modelelor premium cu două puncte procentuale, deţinând o cotă de 8,8 procente.

China, noul Eldorado auto
Dacă pe pieţele unde Audi este prezent de mult timp, vânzările sunt precare, în China, Audi a atins cifre record. Astfel, marca germană a reuşit să vânsă 12.500 de unităţi, depăşind cu 27,8 procente rezultatele din anul precedent. Marca cehă Skoda a livrat 59.600 de maşini, faţă de cele 64.300 comercializate în aceeaşi perioadă din 2008. O creştere foarte importantă, de 65%, a fost înregistrată în această perioadă în Germania. Şi în China, cu 7.700 de unităţi comercializate, Skoda a avut o creştere semnificativă de 56%. Pe piaţa din Germania, brandul spaniel Seat a profitat de prima de casare, obţinând o creştere a volumului de unităţi vândute de 113%, ajungând să vândă peste 7.000 de unităţi. Seat a înregistrat în luna mai o scădere cu 10,4 procente, de la 35.300 la 31.600 autovehicule comercializate.

Regiunile se dezvoltă diferit
Problemele economice au condus la o evoluţie cu diferenţe semnificative în regiunile individuale de vânzare. De exemplu, Volkswagen a înregistrat creşteri semnificative pe pieţele precum Germania şi China. “Acasă”, volumul livrărilor s-a majorat cu 36%, de la 93.400 la 127.100 de autoturisme. În Germania, s-au menţinut în mod pozitiv efectele primei de casare. Şi în China, Volkswagen a vândut bine, reuşid să crească de la 82.100 la 119.200 autoturisme comercializate. În Brazilia, marca germană a înregistrat o creştere de aproximativ 4%. În Europa, constructorul teuton a livrat în total 303.400 de autovehicule, faţă de cele 324.100 de unităţi de anul tercut. Aici, “vinovată” a fost situaţia nefavorabilă de piaţă, în special din Spania şi din ţările din Europa Centrală şi de Est.

Vânzări slabe în cele două Americi
În America de Sud, concernul a comercializat în luna mai 65.000 de maşini, faţă de cele 67.300 de autoturisme vândute în 2008. În America de Nord au fost livrate 42.200 de unităţi, cu mult sub cele aproape 48.000 de autovehicule vândute anul trecut. Aceste valori corespund unei scăderi de 10,7%, pe o piaţă cu o depreciere de 32%. Regiunea Asia/Pacific s-a dezvoltat pozitiv, în special ca urmare a succeselor înregistrate în China. În condiţiile unei creşteri de piaţă de 5%, Volkswagen, cu 130.600 autoturisme livrate, a înregistrat o dezvoltare de aproximativ 40%.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite