UE interzice zborurile nesigure spre Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

150 de companii aeriene nu mai au voie în spaţiul Uniunii. Printre acestea, patru companii ruseşti şi una ucraineană Toate liniile aeriene indoneziene au primit interdicţie de zbor spre

150 de companii aeriene nu mai au voie în spaţiul Uniunii. Printre acestea, patru companii ruseşti şi una ucraineană

Toate liniile aeriene indoneziene au primit interdicţie de zbor spre ţările Uniunii Europene, deşi nu există curse directe din Indonezia spre bătrânul continent. Această măsură a fost dictată de o realitate tristă: media accidentelor aviatice indoneziene este de 15 ori mai mare decât cea mondială.

Turiştii din Europa au fost avertizaţi să nu apeleze la serviciile liniilor aeriene indoneziene, acţiune ce va afecta industria turismului indonezian.

Agenţiile de turism, care includ în pachetele de vacanţă serviciile aeriene ale acestei ţări, au obligaţia de a informa clienţii asupra pericolului la care se expun. Toţi cei care şi-au rezervat bilete la cursele aflate pe lista neagră pot cere să-şi primească banii înapoi.

Cu preţuri foarte mici la bilete, ajungând chiar şi la zece dolari bucata, rapoartele indică Indonezia drept una dintre ţările cele mai nesigure în ceea ce priveşte transportul aerian.

Încă din prima zi a anului, un aparat al companiei aeriene indoneziene Adam Air a fost implicat într-un accident aviatic în urma căruia şi-au pierdut viaţa 102 persoane. În luna martie, alţi 21 de oameni au murit după ce un avion al companiei naţionale indoneziene Garuda s-a prăbuşit.

Semnale de alarmă ignorate

Un oficial UE a catalogat autoritatea indoneziană de aviaţie civilă drept "nu foarte de încredere", pentru că a ignorat repetatele avertismente. Şi americanii au lansat semnale de alarmă, pe care regulatorul aviatic indonezian le-a ignorat, ajungându-se în final la retrogradarea liniilor aeriene indoneziene în clasamentul mondial.

Pe aceeaşi "listă neagră" se află linii aeriene din Rusia, Ucraina şi Angola. La câteva ore după ce anunţul UE a devenit oficial, radioul naţional angolez a anunţat că un Boeing 737, aparţinând uneia dintre liniile aeriene interzise, TAAG Angola Airlines, s-a prăbuşit în Congo.

În cazul vecinilor noştri, nu au reuşit să atingă standardele de siguranţă impuse de UE Volare Aviation, din Ucraina, zece linii ruseşti (dintre care patru cu interdicţii şi şase cu restricţii), şase avioane bulgăreşti de tip cargo şi opt din Republica Moldova. Companiei aeriene Pakistan International Airlines i s-a redat parţial dreptul de a efectua curse, doar cu aparate de zbor de tip Boeing 777, 747 şi Airbus 130.

"Sicriele zburătoare", interzise de europeni

Nici în Africa, situaţia nu este mai roz, oficiali UE catalogând avioanele africane drept "sicrie zburătoare". Astfel, liniile aeriene de pe continentul negru au fost cele mai afectate de restricţiile U E, toate zborurile din Guineea Ecuatorială, Liberia, Sierra Leone şi Swaziland fiind anulate.

O singură linie aerienă congoleză din cele 51 existente mai are drept de funcţionare. În aceeaşi situaţie se află operatorul de zbor naţional nord-coreean, Air Koryo, şi Reem Air din Kîrgîstan, care nu mai au voie să zboare spre UE. Anunţul a lovit puternic şi una dintre cele mai cunoscute companii de zbor thailandeze, Phuket Airlines, care a transportat spre Bangkok mii de turişti britanici, dar care anul acesta nu a reuşit să treacă de testele de siguranţă.

Celebrităţi care au murit în dezastre aviatice

Tragediile aeriene nu cruţă pe nimeni, nici măcar pe cei bogaţi şi faimoşi. Printre cei mai cunoscuţi oameni care şi-au pierdut viaţa în accidente aviatice se numără miliardarul John Walton, unul dintre fiii fondatorului lanţului de magazine Wal-Mart, cântăreaţa Aaliyah, John Denver, celebru cântăreţ de muzică country, John F. Kennedy Jr. şi soţia Carolyn Bessette Kennedy, Yuri Gagarin, primul om care a ajuns în spaţiu, actriţa Carole Lombard şi mulţi alţii.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite