China, asul din mânecă pentru Porsche

0
Publicat:
Ultima actualizare:

China reuşeşte să surpindă încă o dată. Prima oară, acum un an, când a devansat SUA la numărul de autovehicule comercializate anual, iar acum, prin anunţul celor de la Porsche. Este cel puţin inedit, dacă nu chiar ciudat, ca într-o ţară în care salariul mediu este de 50 de dolari pe lună, Porsche să-şi pună toate speranţele

Porsche,  a anunţat că piaţa chineză ar putea deveni în următorii trei ani cea de-a doua ca mărime pentru constructorul auto, depăşind astfel Germania. Şi asta în contextul creşterii salariilor şi cererii pentru modelul sedan sport Panamera, în valoare de 260.000 dolari, scrie Bloomberg.

“Toţi producătorii auto de lux au vânzări bune pe piaţa din China”, a declarat Helmut Broeker, şeful diviziei Porsche din China. Anul trecut, piaţa chineză a fost cea de-a treia ca mărime pentru producătorul auto, după ce în 2006 fusese pe locul 15.

Sediul central s-ar putea muta la Shanghai
Porsche plănuieşte să crească numărul dealerilor din China şi să mute sediul central la Shanghai, capitala financiară a Chinei, pentru creşterea vânzărilor.

Audi, Jaguar Land Rover şi Mercedes-Benz, deţinut de Daimler, vor de asemenea să contracareze scăderea cererii de pe piaţa europeană  şi americană prin creşterea vânzărilor în China.

“Piaţa din China reprezintă o speranţă pentru producătorii auto de lux precum Porsche. Chiar şi în mijlocul crizei financiare actuale, cei mai bogaţi oameni din China au fost mai puţin afectaţi decât cei din Europa sau SUA”, a spus un analist.

Creşteri de peste 40% în 2009
Vânzările auto din China au scăzut cu 14% anul acesta, faţă de scăderea cu 37% de pe piaţa americană, în contextul în care un pachet de stimuli fiscali de 4.000 miliarde yuani a sprijinit revenirea creşterii celei de-a treia economii mondiale.

Vânzările Porsche au crescut cu 3% în primele cinci luni, la 3.174 autovehicule. Numai în mai, vânzările producătorului de top au crescut cu 44%, la 900 vehicule, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Anul acesta, vânzările companiei pe piaţa americană au scăzut cu 27% în primul trimestru, iar cele de pe piaţa britanică cu 36%, după ce recesiunea mondială a dus la disponibilîzări majore în industria bancară şi nu numai. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite