Planuri mari pentru alianţa Chrysler-Fiat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ambele companii visează la creşterea cotei de piaţă, prin lansarea de noi modele, dar şi prin reducerea costurilor în urma utilizării platformelor comune.Fiat va comercializa micul 500 în SUA, prin reprezentanţele Chrysler, iar Alfa Romeo va utiliza platforma tehnică de la Jeep, pentru un SUV şi un off‑road.

Alianţa dintre cei doi mari constructori auto va duce la diversificarea gamei de modele în ambele grupuri, dar şi la închiderea unor fabrici. Totuşi, punctul forte îl reprezintă platformele tehnice comune. Americanii, dar şi italienii vor beneficia de acestea şi de o mai bună distribuţie pe piaţa auto internaţională.

După anunţul comercializării Fiat 500 şi Panda pe piaţa din SUA în 2011 şi platforma C-EVO, dezvoltată de Fiat, îşi va găsi întrebuinţare pe modele destinate Americii. Platforma Fiat se va regăsi şi pe noile generaţii Dodge Journey şi Caliber, Chrysler Sebring şi Jeep Liberty. Însă, surpriza o constituie utilizarea acestei platforme tehnice şi pentru dezvoltarea unui nou membru în gama Alfa Romeo.

SUV premium, principala ţintă

Este vorba despre un SUV ce va intra pe piaţa premium alături de alte modele consacrate deja. Mai mult ca sigur că Alfa Romeo nu se va opri doar la SUV-ul dezvoltat pe platforma C-EVO. Italienii vor lansa un model off-road, ce va împrumuta platforma tehnică de la Jeep Grand Cherokee. Chiar dacă nu este oficial, numele acestuia pare să fie GTX.

Data lansării urmează să fie undeva tot în 2011. Modelele vor fi asamblate la uzina Jefferson North, unde se produce deja Grand Cherokee. Chiar şi aşa, modelul va fi o maşină cu destinaţie globală, Alfa Romeo având ambiţia să vândă anual aproximativ 30.000 de unităţi. Alianţa italo-americană va scoate pe piaţă şi noua generaţie Dodge Hornet, ce va apărea în 2011, pe platforma lui Fiat 199.

Se închid fabrici în Italia

Producţia va demara la uzina Chrysler Belvidere, unde, tot din 2011, va fi asamblată şi Alfa Romeo MiTo. Noua generaţie a modelului Alfa Romeo 169 va avea la bază platforma actualului Chrysler 300C şi va debuta pe piaţă abia peste doi ani. Sergio Marchionne, preşedintele grupului Fiat, a anunţat că producţia la uzina Lancia din Termini Imerese se va opri.

Fabrica va mai produce modelul Ypsilon până în anul 2011. După acea dată uzina va fi folosită în alte scopuri, încă nedezvăluite. Fabrica Lancia din Sicilia are 1.400 de angajaţi, care îşi vor pierde locul de muncă dacă nu vor fi trimişi la altă fabrică din apropiere. Totuşi, Fiat promite că va menţine o prezenţă industrială în această facilitate de producţie. Asta înseamnă că o parte dintre angajaţi vor fi recalificaţi, dat tot în grupul Fiat.

Cum era de aşteptat, anunţul îngrijorează sindicaliştii Fiat, care nu sunt de acord cu faptul că producţia modelului Fiat 500 a fost mutată în Mexic. Spre deosebire de fabrica Lancia din Sicilia, uzina Alfa Romeo din Pomigliano va introduce o nouă platformă începând cu anul 2010. Fabrica Alfa Romeo de lângă Napoli produce modelele 147 şi Alfa Romeo GT, dar şi Alfa Romeo 159 Sport Wagon. 

În lume



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite