„Oamenii zburau prin vagoane ca bagajele“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile poloneze încearcă să determine cauzele accidentului de sâmbătă, considerat cea mai gravă catastrofă feroviară produsă în această ţară în ultimele două decenii.

Cel puţin 16 persoane au murit şi aproximativ 60 au fost rănite, sâmbătă seara, în urma unei coliziuni frontale între două trenuri care mergeau cu viteză pe aceeaşi linie, unul dintre ele fiind pe direcţia greşită.

Accidentul s-a produs la ora locală 21.15 (22.15 ora României), în dreptul orăşelului Szczekociny din sudul Poloniei. Unul dintre trenuri mergea de la Przemysl (est) către Varşovia, iar celălalt, care nu trebuia să se afle pe acea linie, mergea spre sud, dinspre Varşovia către Cracovia, relatează agenţiile internaţionale de presă. Cu puţin timp înainte de accident, la Szczekociny au fost făcute o serie de lucrări de întreţinere a căii ferate, potrivit unui responsabil local, citat de AP. La rândul său, ministrul Transporturilor, Slawomir Nowak, a afirmat că tragedia feroviară s-a produs pe un tronson recent modernizat.

Premierul Donald Tusk, care a venit la faţa locului ieri-dimineaţă, a declarat că este cel mai grav accident feroviar din ultimii ani din Polonia. „Este mai dramatic decât se vede în imagini", a afirmat acesta. Reprezentanţii Căilor ferate poloneze au afirmat că în cele două trenuri, care aveau în total 10 vagoane, se aflau aproximativ 350 de persoane. Printre pasageri se aflau şi cetăţeni străini, din Ucraina, Spania şi Franţa, dar, potrivit informaţiilor furnizate, doar câţiva dintre ucraineni au fost răniţi uşor.

Desfăşurare de forţe

Imediat după coliziune a fost declanşată o amplă operaţiune de salvare. 450 de pompieri şi aproximativ 100 de poliţişti au fost convocaţi pentru a interveni, aceştia fiind ajutaţi de câini dresaţi pentru găsirea de supravieţuitori, transmite Reuters. De asemenea, elicoptere-ambulanţă de la Varşovia şi Wroclaw au ajutat la transportarea răniţilor către spitale.

Potrivit echipelor de salvare, majoritatea persoanelor spitalizate sunt în stare gravă. Purtătorul de cuvânt al pompierilor, Pawel Fratczak, a anunţat, ieri, că etapa operaţiunilor care constă în evacuarea răniţilor s-a încheiat şi a declarat că este puţin probabil să mai fie descoperiţi răniţi sau morţi printre fiarele contorsionate, însă posibilitatea este luată în calcul.

Supravieţuitorii, în stare de şoc

Unii dintre pasageri au povestit că au trecut prin momente cumplite. „Am auzit un zgomot asurzitor şi am fost smulşi din scaune", a declarat un supravieţuitor pentru agenţia PAP. „Erau fragmente de corpuri în vagoane şi în exterior", a adăugat acesta.

„Am fost proiectat în persoana care stătea în faţa mea. Oamenii zburau prin vagoane de parcă ar fi fost bagaje. Auzeam ţipete. Am început să ne rugăm", a relatat un alt pasager, citat de publicaţia „The Guardian". „Nu am simţit că ar fi frânat, am simţit doar izbitura, iar apoi luminile s-au stins. Când am reuşit să ieşim, am văzut cadavre şi răniţi peste tot. Nu am mai văzut aşa ceva niciodată în viaţa mea", a povestit, pentru un post local de televiziune, un pasager pe nume Dariusz Wisniewski. Autorităţile au demarat o anchetă pentru a stabili cauzele accidentului. Potrivit procurorilor care se ocupă de caz, deocamdată nu este clar de ce unul dintre trenuri se afla pe linia greşită.

Cel mai grav accident

Accidentul de sâmbătă seara este cel mai grav produs în Polonia începând cu 1990, când 16 persoane au murit în urma coliziunii a două trenuri la Ursus, la periferia Varşoviei. În 1997, la Reptowo, a avut loc un alt accident grav de tren, soldat cu moartea a 12 persoane. O altă catastrofă feroviară a marcat Polonia în 1980. La Otoczyn, în apropiere de Torun, în nordul ţării, un tren de pasageri s-a lovit cu un marfar, în urma accidentului fiind înregistrate 67 de decese. Totodată, 62 de persoane au fost rănite în acest accident.

În lume

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite