Noutăţi spectaculoase la Tokyo Game Show

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sony a eşuat în lansarea unei lumi virtuale în trei dimensiuni, care dă posibilitatea jucătorilor de a trăi o a doua viaţă Jocurile video reprezintă azi o afacere de succes. De

Sony a eşuat în lansarea unei lumi virtuale în trei dimensiuni, care dă posibilitatea jucătorilor de a trăi o a doua viaţă

Jocurile video reprezintă azi o afacere de succes. De aceea, producătorii acordă o mare atenţie dezvoltării lor. De la primele jocuri video, inventate între anii 1950-1960 pentru computere EDSAC, acestea au devenit tot mai complexe şi mai perfecţionate, ajungându-se deja la "a şaptea generaţie". Tokyo Game Show este un reper în domeniu, oferind publicului amator ocazia de a cunoaşte produsele cele mai noi şi mai performante.

Salonul anual Tokyo Game Show (TGS) a găzduit, anul acesta, între 20 şi 23 septembrie, un număr-record de firme participante, mai precis 217 companii producătoare, care au avut la dispoziţie circa 54.000 de metri pătraţi de spaţii expoziţionale pentru a-şi promova ultimele noutăţi în domeniu.

Amatorii de jocuri video au avut chiar posibilitatea de a le testa. A fost o ofertă deosebit de bogată: peste 700 de jocuri noi, concepute pentru computere personale, telefoane mobile sau console de buzunar.

Peste 180.000 de vizitatori au luat cu asalt cele 1.700 de standuri ale firmelor din Japonia, SUA, Marea Britanie, Germania, Israel, Australia, Olanda, Canada, Coreea de Sud, Suedia, Franţa, Hong Kong, Norvegia, Finlanda, Rusia, China, Ucraina, Thailanda, Taiwan şi Iordania.

Protestul celor de la Nintendo

Industria jocurilor video a fost bine reprezentată, cu excepţia grupului nipon Nintendo, care nu a fost prezent decât prin jocurile destinate consolei marca Nintendo. Nu este prima oară când Nintendo nu vine cu toate produsele sale la Tokyo Game Show. Firma procedează astfel pentru a protesta faţă de faptul că publicul trebuie să plătească intrarea, costul unui bilet ridicându-se la 1.200 de yeni, adică echivalentul a 7,5
euro.

Nintendo organizează propriile saloane de promoţie, care sunt gratuite. Conform sloganului de anul acesta, "Link up, Reach out to the World" (Conectează-te, fă-te cunoscut lumii), au fost create pavilioane tematice dedicate unor ţări cărora le‑au fost consacrate unele jocuri, ca de exemplu Australia,
Canada, Taiwan sau Thailanda.

Jocurile ajung în magazine de sărbători

"Participarea excepţională din acest an este rezultatul lansării de noi jocuri pentru consolele de ultimă generaţie care au fost puse pe piaţă în ultimele luni", a explicat Asociaţia proiectanţilor de produse numerice din Japonia.

Organizatorii şi-au explicat marele succes al târgului Tokyo Game Show datorită faptului că acesta serveşte de avanpremieră pentru vitrina titlurilor de jocuri video ce ajung în magazine de Crăciun.

Piaţa de specialitate, care a părut un timp că începe să bată pasul pe loc, s-a relansat începând din 2004-2005, ca rezultat al unor inovaţii în domeniul computerelor. Jocurile pe telefonul mobil au avut, de asemenea, un loc important anul acesta, la Tokyo. Operatorii NTT DoCoMo şi KDDI au prezentat jocuri inedite pentru celulare.

Halo 3 i-a dat gata pe japonezi

De mare interes în rândul vizitatorilor japonezi s-a bucurat jocul american Halo 3. Sute de persoane s-au adunat la demonstraţii.

Un mare succes a fost şi Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, proiectat de Kojima. Prezentarea acestuia a fost ieşită din comun, însoţită de efecte speciale. Jocul Soul Calibur IV, atât de aşteptat de amatori, a beneficiat de una din cele mai spectaculoase grafici. Jocului i s-au adus îmbunătăţiri, dintre care menţionăm revizuirea sistemului Ring Out.

Pentru ca jucătorii să nu‑şi poată elimina uşor adversarii din ring, s-au introdus pereţi şi obiecte destructibile care mai oferă o şansă pentru cei care erau scoşi prea repede din joc.

Ninja Gaiden II a produs multă vâlvă

Când jocul Metal Gear Solid a ajuns pe consola Sony, a reuşit să înnebunească jucătorii. Producătorul său, Konami, a reuşit să-l facă cel mai bine vândut titlu pentru Playstation din lume.

De astă-dată, la standul Konami, jocul a fost prezentat într-un surprinzător "deathmatch de echipă". Jucătorii au fost invitaţi într-o cameră neagră, specială, unde au fost întâmpinaţi de un comandant şi au primit detaliile jocului. Metal Gear Solid a atras foarte mulţi vizitatori.

Multă vâlvă s-a făcut şi în jurul jocului Ninja Gaiden II, deşi este un joc extrem de violent, cu frecvente decapitări, dezmembrări şi eviscerări. Producătorul a anunţat că varianta prezentată la actuala ediţie a salonului a fost îmbunătăţită. Amatorii de jocuri video au remarcat deja noile arme incluse în joc, modul diferit în care adversarii sunt eliminaţi.

Lansarea lumii virtuale, amânată

Marea lansare de la Tokyo Game Show 2007 a fost însă amânată: Sony nu a reuşit să prezinte lumea virtuală "Home" creată pentru consola sa de jocuri video, PlayStation 3 (PS3).

Lansarea acesteia rămâne pentru începutul anului viitor. PlayStation Home este o lume virtuală 3D, care se preconizează să fie disponibilă gratuit ca parte integrantă din PlayStation Network. Prin intermediul său, posesorii de PS3 vor putea să interacţioneze, să comunice, să joace jocuri online, să facă schimburi sau chiar să-şi construiască propriile spaţii virtuale în care vor putea avea invitaţi.

De asemenea vor putea să-şi creeze propriile personaje şi un conţinut personalizat. Sony Computer Entertainment, divizia de jocuri video a companiei, a explicat că lansarea a fost amânată în scopul îmbunătăţirii calităţii produsului.

Ce este "Home"

Lumea virtuală a fost proiectată de Sony în scopul impunerii PlayStation 3 în vârful industriei enterteinmentului. Amânarea anunţaţă a dezamăgit însă amatorii de PS3. Unele voci susţin că firma nu se confruntă numai cu simple probleme privitoare la calitate şi că acestea ar fi mai serioase.

Producătorul şi-a propus să ofere o gamă largă de funcţii cerute în Europa, SUA şi Asia. Kazuo Hirai, şeful de la Sony Computer Entertainment, a subliniat că firma pe care o reprezintă este hotărâtă să "lanseze ceva care să împlinească aşteptările utilizatorilor de pe întreg globul".

A doua viaţă în 3D

Sony Computer Entertainment a mai anunţat achiziţionarea editorului britanic de jocuri video Evolution Studios şi a filialei sale, Bigbig Studios, dar nu a divulgat suma pentru care s-au efectuat tranzacţiile. Evolution Studious a creat MotorStorm, un titlu pentru PS3 care s-a vândut într-un milion de exemplare. Printre alte proiecte, SCE se pregăteşte să lanseze un nou controller cu funcţie de vibraţie pentru PS3.

Noul controller va fi oferit, din noiembrie, în Japonia, dar în America de Nord şi Europa va ajunge abia în primăvara viitoare. Dar gigantul electronicii nipone, Sony, este în vizorul publicului mai ale pentru serviciul "Home", care va da posiblitatea jucătorilor să trăiască o a doua viaţă într-o lume virtuală în trei dimensiuni (3D).

Inovaţia va fi disponibilă, cum am mai spus, abia la începutul lui 2008. Noua lume numerică va oferi jucătorilor posibilitatea de a-şi amenaja un apartament online, unde să invite prieteni sau necunoscuţi (sau chiar avatarurile lor) pentru flirturi, pentru a asculta muzică, pentru a juca jocuri, sau pentru a privi imagini video sau fotografii. Locurile publice virtuale vor fi de asemenea disponibile pentru evenimente culturale sau promoţionale.

Un imperiu al jocurilor, de peste zece ani

Tokyo Game Show este unul dintre cele mai interesante saloane de jocuri pentru că Japonia rămâne ţara cea mai fascinată de tehnologie.

Primul Tokyo Game Show s-a organizat în anul 1996. La început, Salonul jocurilor video era ţinut de două ori pe an, primăvara şi toamna. Sub forma în care se desfăşoară actualmente s-a organizat pentru prima oară în toamna anului 2002. De atunci, evenimentul se repetă la fel, an de an. La toate ediţiile au participat numeroase firme producătoare din toată lumea.

Nintendo nu participă, în mod tradiţional, la Tokyo Game Show, dar la ediţia din anul 2005 a deja celebrului salon al jocurilor video, preşedintele producătorului nipon, Satoru Iwata, a susţinut un discurs, ocazie prin care a dezvăluit controllerul pentru noua generaţie a jocului de consolă Wii.

Concluzii de la ultima ediţie

Anul acesta, cel mai mare târg de videojocuri din lume a avut loc în uriaşul complex Makuhari Messe din capitala japoneză. Echipamente hardware, software şi noi jocuri au fost nu numai prezentate publicului, ci au şi la dispoziţia acestuia pentru experimente. Nu trebuie însă uitat că intrarea costă 1.200 de yeni (echivalentul a 10.50 dolari).

Noile variante de PlayStation portabil de la Sony Computer Entertainment au atras, parcă cel mai mult, inclusiv vizitatoarele. Salonul se vrea întotdeauna a fi un show. Şi a reuşit acest lucru şi la ediţia care s-a încheiat la 23 septembrie a.c. N-au lipsit fetele îmbrăcate sumar sau în costumaţii de sărbătoare, care sunt o prezenţă obişnuită la evenimentele grandioase de acest gen.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite