Moş Crăciun, mai zgârcit cu americanii anul acesta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

>> Multe companii din Statele Unite au renunţat la tradiţionala petrecere de sfârşit de an. Angajaţii companiilor americane vor avea parte de un Crăciun mai puţin vesel decât până

>> Multe companii din Statele Unite au renunţat la tradiţionala petrecere de sfârşit de an.

Angajaţii companiilor americane vor avea parte de un Crăciun mai puţin vesel decât până acum. Şi asta deoarece criza economică şi-a pus amprenta şi asupra bonusurilor de sărbători şi a petrecerilor organizate de angajatori.

Doar 85% din companiile americane vor organiza petreceri de Crăciun anul acesta, în comparaţie cu 94% în 2006, potrivit unui sondaj realizat de compania internaţională Battalia Winston. Se pare că Moş Crăciun are cel mai "negru" an pentru americani de la atacurile de la 11 septembrie 2001 încoace.

În ceea ce priveşte bonusurile de sfârşit de an, doar 35% din angajaţi vor beneficia în 2007 de o asemenea formă de recompensare. 10% din firmele care l-au trimis pe Moş Crăciun cu cecuri mai grase anul trecut de sărbători au renunţat anul acesta la obiceiul mult apreciat şi aşteptat de angajaţi.

Compania ZipReality, care obişnuia să organizeze petrecerea de sfârşit de an la Ritz-Carlton, optează anul acesta pentru o petrecere de tip "pot-luck", unde fiecare angajat va contribui cu un fel de mâncare adus de acasă. Directorul companiei argumentează că o astfel de soluţie e de înţeles, luând în considerare climatul economic actual.

"Am avut de ales între a organiza o petrecere sau a da afară un om", a opinat acesta. Şi YogaFit Training Systems Worldwide, companie californiană, îmbrăţişează acelaşi punct de vedere. Firma a hotărât să nu renunţe la bonusurile de sărbători, în schimb va cheltui mai puţin pe petrecerea de sfârşit de an.

O situaţie previzibilă

Scăderea numărului com-paniilor dispuse să cheltuiască pentru obişnuita petrecere de sfârşit de an nu ar trebui să stârnească mirare, este de părere Dale Winston, directorul companiei Battalia Winston. Pe fondul crizei care afectează largi sectoare ale economiei americane, în special cea de pe piaţa imobiliarelor, este destul de greu să încerci să justifici cheltuielile presupuse de petreceri costisitoare.

"Multe companii se rezumă la organizarea unui prânz festiv" şi, pentru reducerea costurilor, nu includ pe lista invitaţilor şi partenerii angajaţilor. Companiile americane nu au renunţat însă la bonusurile de stimulare pentru angajaţi, care recompensează performanţele angajaţilor merituoşi. Acele companii care nu au renunţat totuşi la oferirea unui bonus de sărbători oferă în medie unui angajat 250 de dolari. (Alina Anghel)

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite