Madrilenii, în conflict cu Apple pentru o reclamă luminoasă, prezentă de 76 de ani în centrul oraşului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cine cunoaşte Madridul nu-şi poate imagina Puerta del Sol fără celebrul Tio Pepe, sticla de vin cu sombrero, geacă roşie şi chitară, care a rezistat pe clădirea de la numărul 1 din Sol şi războiului civil, şi dictaturii lui Franco, dar şi legilor care au "ucis" alte firme luminoase din oraş. Acum, cei care par să-i vrea sfârşitul sunt americanii de la Apple.

Puerta del Sol fără Unchiul Pepe? Madrid fără sticla cu jachetă şi sombrero? Asta, niciodată! Ştirea că proprietarii clădirii care găzduieşte încă din 1936 vechea reclamă la Tio Pepe, devenită un simbol al capitalei Spaniei, au decis ca aceasta să nu revină pe acoperiş, odată terminată reforma edificiului, a aprins spiritele în rândul madrilenilor care, de două zile, au demarat o campanie de proteste pe reţelele sociale, scrie El Pais.

Luni, chestiunea a devenit chiar Trending Topic (unul din subiectele zilei) pe Twitter, fiind creat chiar şi un user @tiopepesol. Recent creata platformă "Tio Pepe pentru totdeauna în Sol" a început o ofensivă online: cu grup de Facebook (Salvemos a Tio Pepe, care avea peste 2.000 de fani ieri) şi o petiţie pe platforma Change.org (2.000 de semnături ieri) pentru ca reclama să revină la locul său.

Click aici pentru VIDEO

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite