KFC, ocolit în Europa, reinventat în China

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tradiţionalul pui fript al colonelului Sanders va fi însoţit de pacheţele de primăvară şi alte preparate chinezeşti În fiecare zi, opt milioane de oameni comandă meniuri create în

Tradiţionalul pui fript al colonelului Sanders va fi însoţit de pacheţele de primăvară şi alte preparate chinezeşti

În fiecare zi, opt milioane de oameni comandă meniuri create în urmă cu mai bine de o jumătate de secol de către colonelul Harland Sanders. Cu toate acestea, recesiunea nu ocoleşte restaurantele KFC.

Confruntată cu scăderea vânzărilor, Yum! Brands Inc., firma proprietară a brandurilor Kentucky Fried Chicken(KFC) şi Pizza Hut, şi-a căutat salvarea în China, o mişcare ce ar putea s-o redreseze şi să-i aducă profit în următorul deceniu, potrivit Reuters.

Dar, ca multe firme care şi-au făcut intrarea în această ţară asiatică, compania americană de fast-food a constatat că nu se poate bizui doar pe renume şi produsele clasice, fiind nevoită să se adapteze gusturilor locale. Astfel, KFC şi-a adaptat meniurile, servind, alături de puiul prăjit, preparate pe gustul celor câtorva zeci de milioane de chinezi, care le cumpără zilnic de la tonetele de pe stradă sau din localuri. Astfel, pacheţelele de primăvară, aluaturile prăjite şi ouăle de raţă pregătite după o reţetă tradiţională au intrat în oferta KFC.

Lanţ de 20.000 de localuri

"Ne-am dat seama că nu putem copia pur şi simplu un model dintr-o ţară străină", a explicat Sam Su, şeful diviziei Yum! Brands Inc. din China, născut în Taiwan şi şcolit în SUA. "Pe piaţa chineză, toată lumea trebuie să creeze noi modele", a adăugat el. Se pare că formula merge. Vânzările restaurantelor KFC în China au crescut cu 12% în primul trimestru al anului comparativ cu stagnarea din alte locuri din lume.

Yum! Brands Inc. a fost, de altfel, prima linie străină de fast-food care a intrat pe piaţa chineză, deschizând primul local în 1987. De atunci, firma a reuşit să dezvolte cel mai mare lanţ de restaurante din China, înregistrând vânzări de circa două miliarde de dolari anual, în cele peste 2.500 de localuri KFC şi Pizza Hut. În 2008, Yum intenţionează să mai deschidă încă 425 de restaurante în această ţară. David Novak, director executiv al companiei, a dezvăluit că se doreşte ca numărul localurilor din China să ajungă în final la 20.000.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite