Industria aeronautică mondială caută ingineri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Giganţii Boeing şi Airbus nu găsesc soluţii pentru a acoperi necesarul de personal cu înaltă calificare. S-a ajuns la această situaţie odată cu creşterea masivă a numărului de călători.

Industria aeronautică întâmpină dificultăţi în a găsi inginerii de care are mare nevoie pentru a putea face faţă cererii pentru a deservi 20.000 de avioane  în următorii 20 de ani. Transportul aerian la nivel global a cunoscut un adevărat boom în ultimii ani, companiile aeronautice au nevoie de forţă de muncă înalt calificată pentru a răspunde cererii.

„Rezervorul de talente din Europa a devenit insuficient", a declarat Tom Enders, cel care tocmai a trecut de la conducerea constructorului aerian Airbus la firma mamă EADS. Potrivit lui Enders, doar 9.000 din cele 12.000 de posturi disponibile anul trecut în sectorul aeronautic din Europa au putut fi acoperite.

Airbus şi Boeing se bat pe „ingineri"

Situaţia este similară şi pe celălalt mal al Atlanticului. „ Cu 72.000-74.000 de absolvenţi pe an în SUA, tot nu avem suficienţi ingineri care să satisfacă necesităţile pe care le preconizăm" în industrie în general şi în industria aeronautică în special, a declarat pentru AFP Rick Stephens, vicepreşedinte de resurse umane de la Boeing.

„Trebuie să ne batem pe piaţa internaţională pentru a găsi cele mai bune talente", a declarat omologul său de la Airbus şi EADS, Thierry Baril. Acesta a dezvăluit că atunci când Boeing închide o uzină, cum o va face anul acesta cu cea de la Wichita, Kansas, toată lumea se luptă să îi atragă pe inginerii disponibilizaţi.

Subcontractanţii au probleme şi mai mari

Dacă Airbus şi Boeing au unele dificultăţi în a găsi inginerii de care au nevoie, situaţia este şi mai îngrijorătoare în rândul subcontractanţilor. „Inginerii sunt din ce în ce mai atraşi de marile nume şi cred că acolo vor găsi mai multe oportunităţi de dezvoltare", a declarat Thierry Voiriot, preşedintele comitetului întreprinderilor mici şi mijlocii din cadrul Gifas.

Constructorii aeronautici americani, dar şi cei europeni colaborează tot mai mult cu şcolile şi universităţile de profil pentru a atrage suficient personal care să acopere nevoile viitoare ale industriei. În plus, Airbus şi grupul brazilian Embraer, al treilea constructor aeronautic mondial, au propriile lor şcoli. „Avem un program care se bucură de succes prin care atragem tineri care nu au posibilitatea de a merge la universitate, îi formăm şi apoi îi lansăm pe piaţă", a declarat preşedintele Embraer Aviation Europe, Luiz Fuchs. Constructorii aeroanautici încearcă de asemenea să promoveze imaginea inginerului. De exemplu, directorul Eurocopter, Lutz Bertling, ţine conferinţe în universităţi pentru a-i atrage pe studenţi.

În sfârşit, giganţii Airbus şi Boeing recrutează ingineri şi de pe pieţele internaţionale. Din cele 4.000 de persoane care vor fi angajate în acest an la Airbus, 90% vor fi anagajaţi în Europa iar restul în India, SUA, China, Brazilia şi India.

În contextul crizei financiare din zona euro, gigantul european aeronautic EADS intenţionează să-şi înfiinţeze propria banca, pentru a-şi proteja fondurile, care se vor ridica la 11,7 miliarde de euro la sfârşitul anului 2012.  EADS a lansat un studiu de fezabilitate pentru a achiziţiona o licenţă bancară. De aceasta se va ocupa noul director financiar, Harald Wilhem, care îi va prezenta concluziile sale noului preşedinte executiv al EADS, Thomas Enders. Dacă se va „dota" cu o bancă, EADS va avea un nou statut ce-i va oferi accest la banii Bănci Centrale Europene (BCE), îi va permite să-şi asigure cei 11,7 miliarde de euro ai grupului şi să ia credite cu dobândă preferenţială de 1 la sută de la BCE.

12.000 de posturi  au fost disponibile anul trecut în sectorul aeronautic din Europa.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite