Dacia, mai ceva ca Renault, Citroen, Ford sau Opel, în Germania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Clienţii nemţi, aşa preţenţioşi cum îi ştim, renunţă la mărci consacrate, precum Ford, Opel, Renault sau Citroen, şi se simt mai atraşi de marca românească Dacia.

Dacia s-a clasat pe poziţia a 13-a într-un studiu privind satisfacţia clienţilor germani, realizat de firma de cercetare JD Power. Studiul a fost efectuat pe internet şi a inclus părerile a 16.200 de persoane care deţin un automobil al mărcii respective de cel puţin doi ani. Cercetarea a cuprins 27 de mărci, prin 113 modele.

Topul satisfacţiei este condus de Daihatsu (843 de puncte din 1.000), Alfa Romeo (835 puncte) şi Mercedes-Benz (835). Pe poziţia a patra s-a situat BMW (834 puncte), iar top cinci a fost încheiat de Audi.

Germani şi japonezi în topul satisfacţiei

Mărcile Toyota, Mazda, Mini, Skoda şi Honda completează primele zece locuri ale clasamentului. Poziţiile 11 şi 12, în faţa Dacia, sunt ocupate de Volvo, respectiv Mitsubishi. Cu 810 puncte din 1.000, cu patru puncte mai puţin decât media generală, Dacia s-a clasat pe poziţia a 13-a, la egalitate cu Volkswagen., dar devansând mărci precum Suzuki, Nissan, Seat, Renault, Citroen, Hyundai, Ford, Kia şi Opel.

Constructorii Peugeot, Fiat, Chevrolet şi smart s-au clasat pe ultimele patru locuri ale topului.Daihatsu, clasat pe primul loc pentru prima dată de la începerea studiului, în 2002, a punctat mai ales datorită costurilor de întreţinere reduse.

Fidelitatea, piatră de hotar

Studiul JD Power notează că există o legătură foarte strânsă între gradul de satisfacţie al clienţilor şi loialitatea faţă de o anumită marcă, deoarece 74% dintre cei intervievaţi au spus că "iau cu siguranţă în calcul" achiziţionarea unui automobil de la acelaşi producător.

Cele 16.200 de persoane au ţinut cont de 67 de criterii, grupate în patru grupe: atracţia pe care o generează maşina (32%) - care include performanţele, design-ul şi confortul -, calitatea şi fiabilitatea (26%), costurile de întreţinere (22%) - grupa care include consumul de carburant, asigurarea şi costurile de service-ul -, iar ultima grupă a fost satisfacţia referitoare la serviciile prestate de dealer (20%).

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite