După GTI, urmează GTD

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Gama de modele Golf se extinde pas cu pas: la finalul anului 2008 a fost lansată cea de-a cincea generaţie. La scurt timp, în primăvara anului 2009, a debutat noul Golf Plus. Imediat după acest moment, în centrul atenţiei s-a aflat modelul actual Golf GTI, urmat imediat de noul Golf Variant. În prezent s-a parcurs încă o etapă: cu noul Golf GTD. Cei 170 CP îl transformă în cel mai puternic Golf cu motorizare diesel disponibil în pr

GTD:sport şi economic

Noua generaţie Golf GTD este propulsată de un TDI common-rail foarte modern, motiv pentru care este mai puternic (350 newton-metri), mai economic (5,3 litri), mai ecologic (139 g/km CO2 / Euro 5) şi mai silenţios decât până acum. Dar şi mai sportiv: 8,1 secunde pentru sprintul clasic de la 0 la 100 km/h şi 222 km/h viteza maximă. Golf GTD se adresează tuturor fanilor de motoare diesel care apreciază dinamismul. Golf GTD iese în evidenţă prin consumul redus de carburant, dar şi prin autonomia de aproape o mie de kilometric, la o capacitate a rezervorului de 55 litri.


Tehologie de ultimă generaţie
Cuplul motor este de 177 de newton-metru per litru de capacitate cilindrică. Propulsorul cu patru cilindri şi patru supape oferă astfel practic în orice situaţie puterea unui motor cu şase cilindri. Inovatoare este şi cutia de viteze automată DSG cu şase trepte. Golf GTD va fi disponibil opţional cu această cutie de viteze cu dublu ambreiaj. Golf GTD, în varianta de echipare cu transmisia automată DSG atinge o viteză maximă de 220 km/h, accelerează în 8,1 secunde de la 0 la 100 km/h şi consumă în medie 5,6 litri de motorină la 100 kilometri.


Exteriorul, un pic diferit
GDT are în plus, faţă de variantele normale, trenul de rulare coborât cu 15 milimetri, jantele din aliaj uşor de 17 ţoli şi pneuri sport, foarte late. Bara de protecţie cu proiectoarele de ceaţă disponibile în echiparea de serie, are o dispunere specifică verticală. Aceeaşi linie se regăseşte la faruri şi la grila radiatorului. Dungile transversale de pe grila radiatorului, de culoare roşie, specifice pentru GTI, sunt cromate în cazul GTD. La ambele versiuni de top ale modelului Golf, stopurile sunt fumurii.


Interior cu accente sport
Scaunele sport sunt la fel ca cele utilizate şi pe Golf GTI. Spre deosebire de GTI, la scaunele sport negre ale modelului GTD, culoarea de contrast nu este roşu, ci gri deschis, fiind aplicată la modelul de dungi în carouri. Volanul este sport, în trei spiţe, îmbrăcat în piele, la fel şi frâna de mână şi manşeta schimbătorului de viteze. La nivelul planşei de bord şi al capitonajului portierelor sunt utilizate de asemenea inserţii cu suprafaţa neagră lucioasă “Black Stripe”.

Echipare completă
Golf GTD include detalii precum inserţii cromate pentru diferite butoane, un plafon de culoare neagră şi capitonaje negre pentru stâlpii plafonului. Instalaţia automată de climatizare, afişajul multifuncţional „Plus“, cotiere centrale şi sistemul radio RCD 210 sunt alte argumente, dar contracost. În plus, în echiparea de serie oglinzile se rabatează automat, există şi sistemul „ParkPilot“ (cu senzori incorporaţi în bara de protecţie faţă şi spate), ESP cu prevenirea pierderii controlului asupra direcţiei şi asistenţă la frânare, precum şi şapte airbaguri, inclusiv airbag la nivelul genunchilor pe partea pasagerului.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite