Dacia se vinde bine în Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa auto a scăzut cu 14% la nivel european, în timp ce marca românească a înregistrat o creştere de aproape 22% . Criza financiară şi programul „Rabla“, derulat în mai multe state din Vest, au fost motoarele care au impulsionat vânzările.

În primele cinci luni din 2009, Dacia a comercializat în Europa 90.000 de maşini, din care 25.000 de unităţi numai în luna mai. Practic, numărul de autoturisme noi, marca Dacia, înmatriculate în cele 28 de pieţe, fără a pune la socoteală Malta şi Cipru, a crescut cu 99,8%, ajungând la 24.894 de bucăţi, faţă de doar 12.458 în mai 2008.

Astfel, în primele cinci luni ale anului, vânzările constructorului român au avansat cu 21,7%. Dacă în 2008
s-au comercializat 73.929 de autovehicule, anul acesta au fost vândute 89.965 de automobile, conform statisticilor de la Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

„Rabla a stimulat vânzările Dacia în Europa, dar nu putem spune cât anume din total revine acestui program“ a declarat pentru „Adevărul“ Liviu Ion, oficial Dacia. Despre evoluţia viitoare a vânzărilor, reprezentantul companiei spune că deşi acestea scad pe timp de vară, este posibil ca programul „Rabla“ să menţină vânzările la un nivel mai ridicat.

Declinul se temperează

Situaţia este diferită pe piaţa europeană, unde a fost înregistrată o scădere de 4,9% în mai, ceea ce înseamnă că au fost înmatriculate doar 1,27 milioane autoturisme noi, faţă de 1,33 milioane în perioada similară din 2008. La nivelul primelor cinci luni, cele 28 de pieţe analizate au suferit un declin puternic: 6,9 milioane de unităţi comercializate,cu aproape 14% mai puţine faţă de 2008.

Totuşi, datele arată că scăderea de pe pieţele auto europene s-a mai temperat în luna mai. Numai în primele patru luni a fost consemnată o contracţie de aproape 16% a vânzărilor.

În Europa de Vest, adică în statele din zona euro, la care se adaugă Islanda, Norvegia şi Elveţia, înmatriculările Dacia au avansat în luna mai de 3,6 ori, până la 19.933 de autoturisme, faţă de 5.421 în mai 2008. Totodată, înmatriculările mărcii româneşti în Europa Occidentală au  crescut cu 83,3% în perioada ianuarie-mai, la 69.786 de maşini, de la 38.074 în primele cinci luni ale anului trecut.

România este a 14-a piaţă auto din UE

Per ansamblu, Grupul Renault, acţionarul majoritar al Dacia, a înregistrat o scădere de 16,7% a numărului total de înmatriculări în primele cinci luni în Europa, de la 603.000 la 502.000 de automobile. În acelaşi timp, Volkswagen a rămas cea mai bine vândută marcă pe continent, cu o creştere de 9,2% a înmatriculărilor în luna mai, la 152.600 de unităţi, şi un declin uşor, de doar 2,3%, la nivelul primelor cinci luni, la 682.400 de maşini.

Datele arată că ţara noastră este a 14-a piaţă auto din Uniunea Europeană (UE) după numărul de înmatriculări de autoturisme noi în luna mai.

Piaţa auto românească a scăzut cu 53,4% în luna mai, la 11.475 de automobile noi înmatriculate, de la 24.647 de unităţi în perioada similară a anului trecut. Declinul pe primele cinci luni din 2009 este similar, de 57,6%, de la 121.618 la 51.616 de autoturisme noi înregistrate, potrivit unui comunicat al ACEA.

În luna aprilie, România a consemnat 11.052 de înmatriculări de automobile noi, respectiv 40.141 în perioada ianuarie-aprilie, potrivit datelor prezentate în luna mai de asociaţie.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite