Dacia merge bine în Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Luna mai poate fi considerată cea mai de succes, din ianuarie şi până acum, pentru Dacia. Piaţa scade, Dacia creşte, cel mai probabil, programele de înnoire a parcului auto derulate în mai multe state din Vest fiind cele care au impulsionat vânzările constructorului auto naţional.  

În primele cinci luni Dacia a comercializat în Europa 90.000 de maşini, în timp ce numai în luna mai vânzările au ajuns la 25.000 de unităţi.

Dublu faţă de luna mai 2008
Numărul de autoturisme noi marca Dacia înmatriculate pe cele 28 de pieţe, fără Malta şi Cipru, a crescut cu 99,8% în luna mai, ajungând la 24.894 de unităţi, de la 12.458 de maşini în perioada similară a anului trecut.

Avansul la cinci luni s-a plasat la 21,7%, de la 73.929 la 89.965 de automobile, conform statisticilor de la Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Piaţa europeană este în scădere
Piaţa europeană a scăzut cu 4,9% în luna mai, fiind înmatriculate numai 1,27 milioane autoturisme noi, de la 1,335 milioane în perioada similară din 2008. La nivelul primelor cinci luni, cele 28 de pieţe au înregistrat un declin puternic, de 13,9%, de la 6,9 milioane la 5,9 milioane de unităţi.

Scăderea consemnată în Europa a încetinit, însă, faţă de primele patru luni ale anului, când piaţa s-a contractat cu 15,9%.

Creştere şi în cele mai dezvoltate ţări
Pe pieţele vest-europene, adică 15 state UE, la care se adaugă ţările EFTA - Islanda, Norvegia şi Elveţia), înmatriculările Dacia au avansat în luna mai de 3,6 ori, la 19.933 de autoturisme, faţă de 5,421 în mai 2008.

Totodată, înregistrările mărcii româneşti în Europa de Vest au crescut cu 83,3% în perioada ianuarie-mai, la 69.786 de maşini, de la 38.074 în primele cinci luni ale anului trecut.

Renault, în pierdere, Volkswagen lider
Grupul Renault, acţionarul majoritar al Dacia, a înregistrat o scădere de 16,7% a numărului total de înmatriculări în primele cinci luni în Europa, de la 603.000 la 502.000 de automobile. Declinul a încetinit însă puternic în mai, la 4,4%, de la 117.000 la 112.000 de unităţi.

Volkswagen a rămas cea mai bine vândută marcă pe continent, cu o creştere de 9,2% a înregistrărilor în luna mai, la 152.600 de unităţi, şi un declin uşor, de 2,3%, la nivelul primelor cinci luni, la 682.400 de maşini.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite