VIDEO Drama „Lokomotivei“ şi hibele Rusiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Calitatea slabă a combustibilului ar putea fi una dintre cauzele prăbuşirii avionului Yak-42, miercuri, soldată cu moartea membriilor echipei de hochei Lokomotiv Iaroslav. Accidentul aviatic de lângă Iaroslav a luat viaţa membrilor echipei locale de hochei, printre care stele ale hocheiului mondial.

image

7 septembrie a devenit o zi neagră nu numai pentru sportul rusesc, ci şi internaţional. La bordul avionului Yak-42, care s-a prăbuşit după decolare la 2,5 kilometri de aeroportul Tunoşna din Iaroslav, se aflau jucători ai reprezentativei naţionale de hochei a Rusiei şi stele ale hocheiului mondial - slovacul Pavol Demitra, cehii Jan Marek, Josef Vasicek, Karek Rachunek, portarul suedez Stefan Liv şi antrenorul principal al echipei canadianul Byron Brad McCrimmon. Preşedintele Federaţiei de hochei a Rusiei, Vladislav Tretiak, a numit această catastrofă aeriană „o pierdere iremediabilă pentru hocheiul mondial".

Avionul care transporta echipa de hochei Lokomotiv Iaroslav la Minsk pentru un meci amical,  s-a prăbuşit la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Iaroslav la ora 16.05 (15.05, ora României), luând foc după ce a atins pământul. Martorii au declarat că au auzit două zgomote puternice înaintea accidentului. Potrivit Ministerului rus pentru Situaţii de Urgenţă, avionul avea 45 de persoane la bord, dintre care 37 de pasageri şi opt membri ai echipajului. Două persoane - hocheistul Aleksander (Sania) Galimov şi însoţitorul de zbor Aleksander Sizov - au supravieţuit accidentului şi sunt spitalizaţi în stare critică. Echipele de intervenţie au recuperat toate cadavrele, iar  medicii se luptă acum să-i menţină în viaţă pe cei doi supravieţuitori.

Cauzele catastrofei

O versiune oficială asupra cauzelor catastrofei lipseşte deocamdată, dar, potrivit agenţiei Interfax care citează oficiali ruşi, aeronava nu a reuşit să ia altitudine şi a lovit o antenă de aeroport. Alte cauze probabile vehiculate în legătură cu prăbuşirea aparatului Yak-42  sunt o defecţiune a avionului şi factorul uman, potrivit adjunctului ministrului Transporturilor al Rusiei Valeri Okulov, citat de postul de radio Vocea Rusiei. Versiunea că avionului nu i-a fost de ajuns pista de decolare nu s-a confirmat, a spus el.

Tragedii aviatice în sport

Tragedii aviatice în sport

De asemenea, Okulov nu a exclus că aeronava a fost aprovizionată cu carburant de proastă calitate. „Avionul nu a reuşit să atingă viteza necesară decolării şi a căzut de la mică altitudine pe malul fluviului Volga. Alimentarea avionului cu combustibil de calitate slabă este considerată o cauză prioritară pentru funcţionarea deficitară a motorului", a afirmat o sursă din cadrul industriei aeronautice ruse, citată de agenţia Ria Novosti.

În prezent prioritare sunt versiunile referitoare la o defecţiune a motorului şi o greşeală de pilotare. Principala întrebare care se pune este de ce piloţii au încercat până în ultimul moment să ridice în aer avionul şi nu au frânat urgent. O altă sursă din cercurile aviatice consideră că cea mai probabilă cauză a tragediei este defecţiunea unuia dintre cele trei motoare. Potrivit caracteristicilor, avionul poate zbura doar cu două motoare, însă poate decola numai dacă funcţionează toate cele trei motoare. Acest lucru este confirmat şi de martorii oculari, care spun că în timpul decolării, avionul nu s-a putut desprinde de pământ mult timp.

Click pe poză pentru a mări

info

Autorităţile de transport din Rusia vor verifica în următoarele trei zile toate companiile care operează avioane Yak-42, tipul de avion care s-a prăbuşit lângă Iaroslav, miercuri, relatează RIA Novosti. „Vor fi efectuate verificări în următoarele trei zile", a anunţat ministrul Transporturilor, Igor ­Levetin. În prezent, 16 companii ruse operează 57 de astfel de avioane. Yak-Service, proprietarul avionului prăbuşit, funcţionează din 1993 şi are o flotă de 10 avioane. Avionul care s-a prăbuşit a fost fabricat în 1993 şi îi expira autorizaţia de zbor la 1 octombrie. Inspecţia tehnică făcută înainte de decolare nu a depistat nimic în neregulă. Levitin a mai spus că cei doi piloţi ai avionului aveau o mare experienţă.

Compasiune

Treizeci de jucători de la diferite cluburi de hochei s-au oferit să reprezinte Lokomotiv Iaroslav în campionatul Kontinental League (KHL). Majoritatea celor 30 de voluntari sunt foşti jucători la echipa Lokomotiv sau de la echipa de tineret. KHL a anunţat că meciurile vor începe luni.

Nu au fost în avion

Aceasta este poza oficială a echipei Lokomotiv Iaroslav realizată la 21 august 2011. În accident au mai murit jucătorii Pavel Snurniţin şi Iarciuk Artem precum şi: Aleksander Karpovţev, Igor Korolev (antrenori secunzi), Aleksander Beliaev (manager echipament), Nikolai Krivosonov (antrenor fitness), Eugen Kunnov, Viaceslav Kuzneţov (fizioterapeuţi), Vladimir Piskunov (administrator), Evgheni Sidorov (analist), Iuri Bahvalov (specialist video).

Medvedev, la locul accidentului

Preşedintele rus a depus flori în memoria victimelor Foto: reuters

Preşedintele Dmitri Medvedev s-a dus, ieri, la locul accidentului şi a depus trandafiri roşii pe malul fluviului Volga. Fanii Lokomotiv au umplut patinoarul cu flori şi lumânări, afişând şi un banner de încurajare pentru jucătorul supravieţuitor pe care scrie „Sania, luptă! Ţara este alături de tine!". Rusia a decretat trei zile de doliu pentru cele 43 de persoane care au murit în accident.

În faţa acestei noi tragedii, Medvedev a cerut reducerea drastică a numărului companiilor aeriene din ţară, relatează Interfax. Liderul de la Kremlin a declarat că guvernul va trebui să ­adopte o hotărâre complicată în vederea reînnoirii parcului de avioane al ţării. „Prioritară trebuie să fie viaţa pasagerilor şi nu interesele industriei constructoare de avioane ruseşti", a subliniat Medvedev, care nu a exclus că „dacă industria rusească de avioane nu este capabilă să rezolve această sarcină, atunci tehnica trebuie să fie achiziţionată
peste hotare".

Preşedintele rus a depus flori în memoria victimelor p Foto: reuters
În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite