Disneyland Paris, pe minus

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parcul de distracţii Disneyland Paris, care şi-a deschis porţile în aprilie 1992, a devenitîntre timp, prima destinaţie turistică din Europa. Cu toate acestea bilanţul este contrastant, mai ales din punct de vedere economic, potrivit RFI.

Din 2001 Disneyland Paris nu a mai câştigat vreun euro şi a scăpat de două ori de faliment. Euro Disney reuneşte pe aproape 80 de hectare în fapt două parcuri de distracţii. Primul, "Magic Kingdom", deschis acum exact două decenii, a fost urmat zece ani mai târziu de un al doilea consacrat universului cinematografic al lui Walt Disney. În total sunt reunite acolo 54 de atracţii, 58 de restaurante şi 7 hoteluri.

Nu-i deci de mirare ca ansamblul să fie astăzi primul pol turistic din Europa. 250 de milioane de oameni - un sfert de miliard - au venit în 20 de ani să se distreze în compania lui Mickey. Încasările generate de Disneyland Paris reprezintă peste 6 la sută din totalul reţetelor turismului din Franţa, mult în faţa unor monumente considerate mai prestigioase cum ar fi muzeul Luvru sau Turnul Eiffel, relateaza RFI.

Ariane Mnouchkine, celebra regizoare de teatru din Franţa, vorbea în momentul deschiderii primului parc Disney din Paris de un "Cernobâl cultural". El s-a dovedit a fi si o gaură fără fund pentru investitori. Megacomplexul turistic din estul capitalei, deţinut în proporţie de 51 la sută de americanul Disney, nu face decât să acumuleze pierderi din 2001 încoace. In fapt în două decenii de existentă, complexul nu a fost profitabil decât de 7 ori.

O situaţie care se datorează în primul rând lucrărilor de amenajare, prea costisitoare, biletelor de intrare, şi ele exagerat de scumpe la început, dar şi unor erori culturale: europenii cheltuiesc mai puţini bani decât americani ca să cumpere suveniruri.Toate acestea au dus complexul de două ori pe marginea prăpastiei falimentului, în 1994 şi apoi în 2006.

După o serie de măsuri drastice, Euro Disney pare astăzi pe o pantă ascendentă. Frecventarea parcurilor este în continuă creştere, firma şi-a deschis birou de reprezentanţă la Varşovia şi se gândeşte să facă la fel şi la Moscova anul viitor, potrivit RFI.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite