Tragedia de la Smolensk: Dialogul dintre piloţii avionului polonez şi turnul de control

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rusia a prezentat miercuri transcriptul comunicaţiilor dintre controlorii de trafic aerian de la Smolensk şi echipajul avionului prezidenţial polonez care s-a prăbuşit la 10 aprilie 2010. Iată discuţiile:

10 :22 :54 Turnul de control Krasnokuţki: (nu se aude) aeroportul este acoperit de ceaţă (nu se aude)
10 :22 :58 Turnul de control Korsaj din Severnîi: Da, bună ziua, aici Severniî. Cine se ocupă în prezent cu controlarea zborului polonez?
10 :23 :04 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :23 :07 Turnul de control Severnîi: De acord. Trebuie să le transmitem, atât timp cât totul funcţionează corect, că avem ceaţă, vizibilitate sub 400 de metri. De ce să fie trimis la noi acum?
10 :23 :21 Turnul de control Severnîi Anunţaţi şi la Moscova, ţinând cont că îi auziţi, noi nu îi auzim, că vor intra în curând în legătură, dacă nu vorbesc rusa, nu va fi de glumit.
10 :23 :30 Avionul polonez PLF 101 Korsaj, aici avionul polonez PLF 101, bună ziua.
10 :23 :32 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :23 :33 Turnul de control Severnîi PLF 101, aici Korsaj.
10 :23 :40 Avionul polonez PLF 101 Ne apropiem, coborâm la 3.600 de metri.
10 :23 :46 Turnul de control Severnîi PLF 101, care sunt rezervele voastre de carburant?
10 :23 :54 Avionul polonez PLF 101 11 tone.
10 :23 :54 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :23 :59 Turnul de control Severnîi Care este aeroportul vostru alternativ?
10 :24 :03 Avionul polonez PLF 101 Vitebsk, Minsk.
10 :24 :28 Turnul de control Severnîi Vitebsk, Minsk, corect?
10 :24 :10 Avionul polonez PLF 101 Corect.
10 :24 :11 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :24 :15 Avionul polonez PLF 101 (nu se aude)
10 :24 :19 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :24 :20 Turnul de control Severnîi PLF 101, ceaţă la Korsaj, vizibilitate 400 de metri.
10 :24 :32 Avionul polonez PLF 101 Am înţeles. Care sunt condiţiile meteo?
10 :24 :39 Turnul de control Severnîi Ceaţă la Korsaj, vizibilitate 400 de metri.
10 :24 :48 Avionul polonez PLF 101 Care este temperatura şi care este presiunea?
10 :24 :50 Turnul de control Severnîi Temperatură două grade, presiune 745, condiţii nefavorabile pentru aterizare.
10 :25 :01 Avionul polonez PLF 101 Mulţumim, dar dacă este posibil, vom încerca să ne apropiem, dacă sunt nefavorabile condiţiile meteo, vom alege o a doua rută.
10 :25 :11 Turnul de control Krasnokuţki PLF 101, veţi avea suficient carburant pentru a ajunge la aeroportul alternativ după apropierea de control?
10 :25 :17 Avionul polonez PLF 101 Da.
10 :25 :18 Turnul de control Krasnokuţki Recepţionez.
10 :25 :22 Avionul polonez PLF 101 Cerem autorizaţie pentru continuarea coborârii.
10 :25 :24 Turnul de control Severnîi PLF 101, 40 de grade, coborâre la 1500 de metri.
10 :25 :31 Avionul polonez PLF 101 1500 de metri la 40 de grade.
10 :25 :44 Turnul de control Severnîi Operator
10 :25 :49 Turnul de control Severnîi Operator
10 :25 :53 Turnul de control Severnîi Operator (nu se aude)
10 :25 :56 Turnul de control Krasnokuţki Anatoli, tu eşti?
10 :25 :58 Controlorul de trafic aerian Anatoli Eu sunt.
10 :25 :59 Turnul de control Krasnokuţki Aici Turnul de control Krasnokuţki. Se face o apropiere de control, decizia pilotului, el face o apropiere de control până la o altitudine de decizie de 100 de metri, trebuie să le cerem Minsk-ului, la Vitebsk, să se pregătească.
10 :26 :11 Controlorul de trafic aerian Anatoli Recepţionat.
10 :26 :13 Turnul de control Krasnokuţki Recepţionat cum?
10 :26 :14 Controlorul de trafic aerian Anatoli Bine recepţionat.
10 :26 :52 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :27 :20 Turnul de control Krasnokuţki Anatoli, şi aeroportul alternativ? (nu se aude)
10 :27 :33 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :27 :56 Turnul de control Severnîi Anatol, trebuie să stabilim în ce direcţie trebuie să se îndrepte.
10 :28 :01 Controlorul de trafic aerian Anatoli (nu se aude)
10 :28 :03 Turnul de control Severnîi Trebuie să stabilim în ce direcţie trebuie să se îndrepte.
10 :28 :08 Controlorul de trafic aerian Anatoli (nu se aude)
10 :29 :10 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :29 :30 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :30 :09 Avionul polonez PLF 101 Korsaj, aici PLF 101, menţinem o altitudine de 1.500 de metri.
10 :30 :12 Turnul de control Severnîi PLF 101, presiune 745 coborâţi la 500 de metri
10 :30 :20 Avionul polonez PLF 101 Presiune 745 coborâm la 500 de metri
10 :30 :31 10.30, ora Moscovei
10 :30 :34 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :31 :16 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :31 :23 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :31 :57 Turnul de control Severnîi PLF 101, aici Korsaj
10 :32 :00 Avionul polonez PLF 101 Vă ascult.
10 :32 :02 Turnul de control Severnîi Sunteţi la 500 de metri?
10 :32 :05 Avionul polonez PLF 101 Nu încă, suntem la 1000, coborâm.
10 :32 :24 Turnul de control Severnîi (nu se aude)
10 :32 :34 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :32 :36 Turnul de control Severnîi Meteo, meteo, ai contactat Iujnîi, care sunt condiţiile meteo acolo?
10 :32 :51 Turnul de control Severnîi Ascult.
10 :32 :52 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :33 :06 Turnul de control Severnîi Foarte bine, Anatoli, recepţionat.
10 :33 :08 Turnul de control Severnîi (nu se aude)
10 :33 :28 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :33 :39 Turnul de control Severnîi PLF 101, aţi coborât la 500 de metri?
10 :33 :45 Avionul polonez PLF 101 Ne apropiem de 500 de metri.
10 :33 :47 Turnul de control Severnîi Recepţionat.
10 :33 :52 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :33 :56 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :34 :02 Turnul de control Krasnokuţki Proiectoare ca pentru o aterizare ziua, la stânga şi la dreapta.
10 :34 :06 Turnul de control Krasnokuţki Recepţionat prost. La extremitatea stângă şi la dreapta.
10 :34 :12 Turnul de control Krasnokuţki Afirmativ, ca ziua.
10 :34 :22 Turnul de control Krasnokuţki Da (nu se aude)
10 :34 :33 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :34 :43 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :34 :50 Turnul de control Severnîi PLF 101, sunteţi la 500 de metri?
10 :34 :54 Avionul polonez PLF 101 Sunt la 500 de metri.
10 :34 :56 Turnul de control Severnîi Aţi mai aterizat pe un aerodrom militare?
10 :35 :02 Avionul polonez PLF 101 Da, bineînţeles.
10 :35 :04 Turnul de control Severnîi Proiectoarele ca pentru o aterizare de zi, la stânga, la dreapta şi la începutul pistei.
10 :35 :10 Avionul polonez PLF 101 Recepţionat.
10 :35 :13 Turnul de control Severnîi PLF 101, mergeţi pe a treia, radială 19.
10 :35 :19 Avionul polonez PLF 101 Recepţionat.
10 :35 :22 Turnul de control Severnîi PLF 101, începând de la 100 de metri, fiţi pregătiţi pentru un al doilea tur.
10 :35 :28 Avionul polonez PLF 101 Recepţionat.
10 :36 :41 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :37 :01 Iak-40 Arek, (discuţii în poloneză)
10 :37 :05 101 (răspuns în poloneză)
10: 37: 23 101, începeţi a patra
10 : 37: 26 Rîjenko: procedaţi la a patra
10: 38: 17 (inaud)
10 :39 :09 Controlorul de trafic aerian Rîjenko Depărtare 10, aliniere pentru coborâre.
10 :39 :30 Controlorul de trafic aerian Rîjenko 8, în curs de aliniere.
10 :39 :34 Avionul polonez PLF 101 Tren de aterizare şi flapsuri extinse.
10 :39 :37 PRP Pista este liberă.
10 :39 :40 Turnul de control Severnîi (discuţii tehnice)
10 :39 :45 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :39 :50 Controlorul de trafic aerian Rîjenko Mergeţi către capăt, aliniere de coborâre, depărtare 6.
10 :39 :53 Avionul polonez PLF 101 4 (discuţii în poloneză).
10 :39 :59 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :40 :14 Controlorul de trafic aerian Rîjenko 4, în aliniere de coborâre.
10 :40 :17 Avionul polonez PLF 101 În aliniere de coborâre.
10 :40 :27 Controlorul de trafic aerian Rîjenko 3, în aliniere de coborâre.
10 :40 :31 Turnul de control Severnîi Aprindeţi farurile.
10 :40 :33 Avionul polonez PLF 101 Faruri aprinse.
10 :40 :39 Controlorul de trafic aerian Rîjenko 2, în aliniere de coborâre.
10 :40 :53 Controlorul de trafic aerian Rîjenko: Orizont.
10 :40 :55 Turnul de control Severnîi Control de altitudine, orizont.
10 :40 :59 Turnul de control Severnîi Răspundeţi.
10 :41 :03 Turnul de control Severnîi Reporniţi pentru un al doilea tur (se repetă de trei ori).
10 :41 :14 Turnul de control Severnîi Unde este?
10 :41 :18 Turnul de control Severnîi 101, răspundeţi.
10 :41 :20 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :41 :24 Turnul de control Severnîi Degajaţi pentru al doilea tur.
10 :41 :27 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :41 :44 Turnul de control Severnîi 101, răspundeţi.
10 :41 :48 Turnul de control Krasnokuţki Trimiteţi pompierii la faţa locului!
10 :42 :16 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :42 :21 Turnul de control Severnîi 101, răspundeţi.
10 :42 :22 Interlocutor necunoscut (nu se aude)
10 :42 :48 Turnul de control Severnîi 101, răspundeţi.
10: 42 : 49 Iudin (inaud) la stânga rutei (inaud).

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite