Copii recrutaţi prin strategii parşive

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tinerii britanici sunt induşi în eroare de campania publicitară a armatei, ce prezintă războiul în culori pastelate. Copii începând de la vârsta de şapte ani sunt ţinta unei strategii de

Tinerii britanici sunt induşi în eroare de campania publicitară a armatei, ce prezintă războiul în culori pastelate.

Copii începând de la vârsta de şapte ani sunt ţinta unei strategii de marketing ce îi induce în eroare, deoarece "omite informaţii cruciale şi nu atrage atenţia asupra riscurilor şi responsabilităţilor asociate cu o carieră militară".

Aceasta este concluzia unui raport al Trustului Caritabil Joseph Rowntree, care mai menţionează că Marea Britanie este singura ţară din UE unde înrolările se fac de la 16 ani.

Autorul studiului, David Gee, susţine că armata britanică se confruntă cu dificultăţi din ce în ce mai mari în recrutarea de noi soldaţi, în parte din cauza publicităţii negative din jurul războiului din Irak, dar şi din cauza creşterii oportunităţilor oferite de sistemul educativ din regat.

Eforturile pentru a atrage tinerii către o carieră militară se intensifică, ţinta fiind în special copiii mai mici de 16 ani, aceasta fiind vârsta minimă de recrutare în Marea Britanie. Dispunerea pe câmpul de luptă se poate face numai începând de la 18 ani. "Literatura publicitară subliniază potenţialele beneficii, privind interesul şi provocările reprezentate de cariera militară, camaraderia, stilul de viaţă activ, posibilitatea de a călători şi oportunităţile de specializare", se arată în raport.


"Sunt omise sau marginalizate menţiunile privind schimbările radicale pe care le impune trecerea de la viaţa civilă la cea militară, problemele etice implicate de situaţiile în care trebuie să ucizi, riscurile pentru sănătatea fizică şi mentală şi lipsa dreptului de a refuza ordinele din motive morale sau religioase. Nu este menţionat faptul că, dacă nu părăsesc armata în şase luni de la înrolare, minorii nu au dreptul legal de a pleca timp de patru ani", se mai arată în raport.


Războiul, prezentat ca "atractiv" şi "incitant"


Unele mesaje sunt croite după valorile şi interesele copiilor: rolul de militar este promovat drept "atractiv" şi "incitant", războiul este descris drept plăcut şi asemuit unui joc. Publicitatea care îi ţinteşte pe adolescenţi prezintă cariera militară drept utilă pentru educarea şi dezvoltarea personală.

Metodele publicitare ale armatei implică broşuri, reviste, CD-uri şi DVD-uri, vizite la şcoli, literatură şi crearea unor organizaţii locale de cadeţi. Raportul menţionează unul dintre cele mai cunoscute programe de recrutare denumit "Camuflaj", care se adresează copiilor între 13 şi 17 ani şi include o revistă, un website şi jocuri interactive. Ministerul britanic al Apărării a comunicat printr-un purtător de cuvânt că raportul este "prost informat şi incorect", că recrutările nu se fac din şcoli şi că interpretările autorilor studiului sunt "selective".


Armata pierde un batalion pe an


Raportul recomandă schimbări radicale în politica de recrutare a Ministerului Apărării, inclusiv emiterea unei carte care să pună în evidenţă responsabilităţile ce revin statului, revizuirea mesajelor publicitare şi eliminarea treptată a recrutării minorilor. Studiul vine într-un moment în care armata recunoaşte că are probleme serioase în a-şi păstra efectivele.

Un alt raport, de luna trecută, a arătat că armata britanică pierde aproape "un batalion de an". Un factor important în plecarea personalului sunt trimiterile repetate de efective în Irak şi Afganistan. În 2007, 48% din soldaţii britanici au declarat că viaţa în armată este mai rea decât se aşteptau.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite