British Petroleum vrea să-şi spele păcatele pe web

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania care a provocat uriaşa pată de petrol din Golful Mexic cumpără cuvinte-cheie pe internet, redirecţionând vizitatorii online spre propriile site-uri. Tactica de marketing care plasează în fruntea listei de rezultate un link cu mesajul „află cum ajută BP” e considerată imorală.

VIDEO British Petroleum intenţionează să utilizeze minisubmarine ruse pentru oprirea scurgerii de ţiţei

VIDEO-Obama despre deversarea de ţiţei: "Sunt furios pentru că cineva nu s-a gândit la consecinţele acţiunilor sale"

Oficialii grupului petrolier au recunoscut că echipele din Houston şi din Londra ale British Petroleum (BP), împreună cu directorii companiei, sunt angrenaţi în cumpărarea de termeni de căutare precum "oil spill" („pata de petrol"), "Deepwater Horizon" sau "Gulf of Mexico".

Acest tip de marketing permite ca, atunci când utilizatorii americani introduc aceste cuvinte în motoarele de căutare Google sau Yahoo, primul rezultat să fie un link sponsorizat către pagina oficială a BP. Acesta informează despre reacţia companiei faţă de accidentul care a dus la catastrofa ecologică din Golful Mexic, cea mai mare din istoria SUA.

Compania se confruntă cu un val de critici în media socială, care denunţă această tactică drept imorală, pe motiv că încearcă să transmită internauţilor un mesaj pozitiv privind dezastrul provocat. „A generat o explozie a discuţiilor pe Twitter, Facebook şi pe alte websituri, iar majoritatea copleşitoare a opiniilor sunt negative", a declarat Bill Walker, managerul general al companiei de comunicaţii Fleishman-Hillard. Alţi analişti spun că acţiunea BP e legitimă şi că a fost utilizată cu succes şi de alte organizaţii aflate în criză de imagine.

10.000 de dolari pe zi

Companiile care cumpără linkuri sponsorizate pot plăti de la câţiva dolari la mii de dolari pentru un cuvânt. BP nu a dezvăluit sumele, dar analistul de piaţă Scott Slatin, din New York, specializat în motoarele de căutare, a estimat că grupul petrolier plăteşte peste 10.000 de dolari pe zi pentru a-şi menţine poziţiile pe Google şi Yahoo. Reprezentanţii BP au încercat să minimalizeze importanţa acestei strategii, spunând că are scopul de a-i ajuta pe cei care sunt cei mai afectaţi de accident, furnizând informaţii despre completarea formularelor şi despre persoanele de contact.

Preşedintele american, Barack Obama, şi-a exprimat dezaprobarea faţă de suma pe care compania o cheltuieşte pentru a contracara imaginea sa negativă.  El a spus că, dacă şeful BP, Tony Hayward, ar fi angajatul său, l-ar concedia imediat. Ziarele britanice scriu că reputaţia BP în Marea Britanie nu s-a prăbuşit aşa de mult ca în SUA şi că acţionarii au încredere în Hayward.

Pata de petrol scade pensiile

Pe măsură ce acţiunile BP scad din ce în ce mai mult la bursă, britanicii încep să vadă criza nu numai ca pe un dezastru ecologic, ci şi ca pe unul personal. Pensiile a mii de oameni depind de gigantul petrolier, în condiţiile în care aproape fiecare fond de pensie din ţară are acţiuni la BP. Analiştii estimează că circa 1/7 din dividendele plătite fondurilor de pensii vin de la BP.

Aceasta înseamnă că, dacă BP îşi va pierde jumătate din valoarea de piaţă, un britanic în prag de pensionare s-ar putea aştepta la un declin de până la 3% din pensia anuală. În urma accidentului petrolier, acţiunile companiei au scăzut cu peste 30%.

Săptămâna trecută, agenţiile de creditare Fitch şi Moody's au scăzut cota de piaţă a BP şi au avertizat că retrogradarea va continua. Investitorii sunt şi ei afectaţi, deoarece grupul petrolier e un jucător major la bursa londoneză.

image

Tactica BP de redirecţionare a cititorilor

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite