Peştii tevelectorali

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Televiziunile de ştiri au fost ieri la fel de ticăloase ca-n urmă cu două săptămâni, la primul tur al alegerilor prezidenţiale.

Pe 22 noiembrie, şi Realitatea TV, şi Antena 3 au difuzat, de dimineaţa până seara, cifre intermediare ale exit-poll-urilor. Cifre neoficiale, date pe surse. Nu le-au afişat pe ecran, dar le-au postat în ediţia online. Altfel spus, nu le-au transmis prin televizor, ci prin calculator. E ca şi cum glonţul nu-ţi este tras direct în cap, ci trece printr-o bucată de pâslă. Căci este o crimă să comunici sondajele de tip exit-poll - fie ele oneste sau măsluite - înainte de închiderea urnelor!

Ieri, Antena 3 a rămas în registrul grobian de la turul I: a difuzat cifre, tot neoficiale şi tot pe surse, luate pe şest sau ciugulite de pe bloguri. Important e că legea a fost încălcată din nou în mod brutal. Va veni din nou CNA, va aplica nişte amenzi, dar ce folos? Răul a fost făcut. Iar, uneori, răul se poate traduce prin deturnarea rezultatului alegerilor.

Mai mult decât atât: Antena 3 a chemat în studio o armată de politicieni dispuşi să facă propagandă unuia dintre candidaţi. Astfel, s-au unit în cuget şi-n simţiri C.V. Tudor, Petre Roman şi Victor Ciorbea, bucuroşi că televiziunea lui Dan Voiculescu le oferă ocazia de a îndepărta electoratul de adversarul favoritului lor.

Şi pentru ca porcăria să fie totală, Antena 3 a „scăpat" cifre intermediare chiar şi pe ecran. Cifre care, evident, să ridice moralul aliatului politic al lui Voiculescu.

În schimb, Realitatea TV a adoptat tactica „ciorii vopsite". Pe parcursul întregii zile, a livrat - pe site - prostioare pe post de ştiri, după un model care nici măcar nu mai e original. Astfel, postul lui Sorin Ovidiu Vântu a oferit procente deghizate în preţuri sau discounturi, ceea ce tot măgărie se numeşte. Una pe măsura relei-credinţe a propagandiştilor lui Vântu.

Pentru orice compatriot care-şi propune să scrie un tratat de manipulare, să trecem în revistă „ştirile" comise pe site-ul Realitatea TV.

Ora 9.30: „Superofertă - maşinile roşii au discount de 51%, iar cele portocalii de 49%".

Ora 11.00: „Florile roşii, mai scumpe decât cele portocalii", fiind indicate şi preţuri (a se citi: procente).

Ora 15.00: „Peştii de acvariu roşii costă cu 1-2 lei mai mult decât cei portocalii".

Ora 17.00: „O jucărie roşie costă cam 52 de lei, una portocalie în jur de 48 de lei".

Ştiam că mulţi „peşti" îşi fac veacul prin televiziunile din România, dar nu bănuiam că avem de-a face cu bancuri de proporţii gigantice!

Acestea fiind zise, ce ne mai rămâne? Să sperăm că următoarele alegeri ne vor găsi cu o lege care va pedepsi frauda tevelectorală cu suspendări de licenţă, nu cu o amărâtă de amendă.

Dacă un prostovan care votează de două ori poate înfunda trei ani puşcăria, cât ar trebui să primească o televiziune care „bagă în urnă" mii de voturi, prin manipulare în ziua alegerilor? 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite