Poliţia modei pe micile ecrane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Stacy London şi Clinton Kelly
Stacy London şi Clinton Kelly

Echipa de stilişti de la Discovery Travel & Living, formată din Stacy London şi Clinton Kelly, propune din 19 ianuarie un nou sezon al emisiunii „Poliţia vestimentară“.

„What Not To Wear", preluat în lim­ba română sub titulatura „Poliţia ves­ti­men­tară", este unul dintre cele mai populare TV showuri de la Discovery Travel & Li­­ving. Postul TV difuzează, din această lună, în premieră la noi în ţară, cel de-al şaselea sezon al emisiunii în care experţii Stacy London şi Clinton Kelly îşi pun la treabă talentul, inspiraţia şi umorul pentru a transforma - uneori radical - aspectul femeilor.

Nu o dată, cei doi „guru" ai modei au reuşit să obţină schimbări şocante în aspectul „pacientelor" lor, desăvârşite cu ajutorul experţilor în coafură şi machiaj ai emisiunii - Ted Gibson şi Carmindy.

Showul în sine este amuzant, instructiv şi plin de suspans. Realizatorii respectă, cu mici variaţii, aceeaşi reţetă: femeile care au ajuns să îşi exaspereze prietenii, familia sau cunoscuţii cu neglijenţa sau lipsa de inspiraţie în materie de îmbrăcăminte sunt „denunţate" Poliţiei vestimentare, care intră în scenă pentru a salva situaţia. În emisiune apar femei din diferite categorii de vârstă, cu felurite conformaţii corporale.

Ele au însă în comun serioase probleme de evaluare a propriei imagini, care se materializează în ţinute strigătoare la cer. De obicei, clienta aleasă este urmărită timp de două săptămâni, iar cei doi stilişti îi notează nemilos toate infracţiunile vestimentare. Stacy şi Clinton obţin acces la dulapurile victimei şi îi analizează garderoba, fără a fi deloc reţinuţi în comentarii şi observaţii sarcastice, pline de umor.

Carisma şi jovialitatea celor doi stilişti-prezentatori imprimă TV showului o ambianţă destinsă. Stacy şi Clinton au meritul de a nu emite răutăţi de prisos, cu efect jignitor: deşi caustici, ei reuşesc să trateze situaţiile cu un umor care le face chiar şi pe „pacientele" criticate să înţeleagă că totul se întâmplă cu un motiv. Unul dintre meritele emsiunii este că, pe lângă partea de spectacol TV, are şi o componentă educativă reală, uşor de urmărit şi de asimilat, graţie bunei dispoziţii cu care sunt atacate problemele.

„Poliţia vestimentară" face parte din pleiada de emisiuni TV dedicate transformărilor „cu stil", care au înflorit pe micile ecrane în cursul ultimei decade. Formatul este de import: americanii de la Discovery Travel & Living au preluat un tipar stabilit de BBC, în anul 2001, când cuplul de prezentatoare Trinny Woodall şi Susannah Constantine au iniţiat reality-showul „What Not To Wear".

Televiziunile româneşti nu au rămas imune la acest „trend", iar de-a lungul timpului am asistat la apariţia şi dispariţia câtorva producţii de gen. La ora actuală, cea mai notorie emisiune din această categorie este „Shopping-ul, Pasiunea mea!", care a ajuns la Euforia TV la cel de-al şaptelea sezon.

Showul prezentat de Alina Profir este similar ca miză: la fiecare ediţie mai multe fete, înarmate cu o sumă de bani, sunt trimise la cumpărături, cu scopul de a realiza ţinutele propuse de un juriu format din designeri autohtoni. La final, concurentele sunt analizate şi, de multe ori, anihilate de stilişti, care fac comentarii nemiloase. Prin comparaţie, Stacy şi Clinton par doi „mieluşei", pe care îi veţi putea urmări la treabă din 19 ianuarie, la Discovery Travel & Living.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite