Un publicitar care a pornit cu stângul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un publicitar care a pornit cu stângul
Un publicitar care a pornit cu stângul

La începutul acestui an, Brands&Bears, agenţia de publicitate condusă de Cristian Bulfinschi, a pierdut clientul Redd’s. Contul de creaţie pentru berea Redd’s reprezenta aproximativ 10% din cifra de afaceri a agenţiei de publicitate.

Cristian Bulfinschi, directorul şi fondatorul agenţiei de publicitate Brands&Bears, este dezamăgit. A început anul 2009 cu stângul. După doi ani de muncă, Brands&Bears a pierdut clientul pe care îl „crescuse“ de la zero: berea cu arome Redd’s (Ursus Breweries). Contul a reprezentat aproximativ 10% din cifra de afaceri pe 2008 a agenţiei, adică circa 200.000 de euro.

ÎNCEPUTURI ÎN APARTAMENT

Bărbatul de 37 de ani, cu trăsături tinere, aproape şmechereşti trebuie să se consoleze acum cu proiecte punctuale. Creativii de la Brands&Bears au lucrat pentru şamponul Clear, ingredientele Knorr şi produsele de curăţat Cif şi Domestos. Branduri cu care lucrează încă de la înfiinţarea agenţiei, în 2002.

„Fiind o agenţie independentă, nu avem un brand aliniat şi atunci lucrăm pe proiecte“, spune Bulfinschi. La brandurile Unilever se adaugă mărcile de ţigări Winchester şi Benson&Hedges (JTI). Dar cum se face că o agenţie independentă lucrează pentru companii multinaţionale?  Chiar dacă nu arată ca un senior al publicităţii autohtone, Bulfinschi a intrat în advertising în 1996, la agenţia Lowe. A lucrat pentru Unilever şi JTI timp de cinci ani. Aşa că, atunci când a pornit pe cont propriu i-a fost mai uşor să le convingă pe cele două multinaţionale să-i încredinţeze câteva branduri. Nu a „furat“ clienţii Lowe, ci a aplicat tot ceea ce Veronica Savanciuc l-a învăţat.

Începuturile agenţiei Brands&Bears au puţin din farmecul afacerilor americane pornite în garaj. Pentru că în 2001, Brands&Bears era o firmă de apartament, pe Calea Victoriei, cu patru angajaţi. S-au pus pe picioare rapid, au branduit agenţia şi au mers la pitch-uri. La început a fost greu.

Erau singuri, fără susţinerea unui mare grup de publicitate. Acum sunt 20. Primul client al Brands&Bears a fost Knorr, iar prima campanie a semănat cu cele despre care citeşti doar în cărţile de teorie. Au angajat câteva tinere şi le-au trimis la sediile companiilor din Bucureşti. Fetele ofereau tuturor angajaţilor o supă caldă.

Profituri modeste

Brands&Bears nu este o agenţie mare, cu o cifră de afaceri de aproximativ două milioane de euro. Nu este de talia companiilor Leo Burnett sau Grey Worldwide România. Şi nu are pretenţii de multinaţională, dar se poate lăuda cu premii pentru eficienţă la Effie. Bulfinschi este la a patra ţigară.

A trecut rapid de la publicitate şi încasări, pe care nu le ştie, la excursiile în Africa de Sud şi Islanda făcute vara aceasta. Nu are orgoliul unui senior al publicităţii. Priveşte criza cu detaşare, speră că va reuşi să treacă peste încă un an de contracţie financiară şi îşi face griji pentru toamnă. Olimpic la matematică şi producător TV, Bulfinschi se simte ca un peşte în apă printre rechinii publicităţii autohtone.

Brands&Bears în cifre

Agenţia de publicitate a lui Cristian Bulfinschi a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ două milioane de euro.
Anul acesta, Brands&Bears a pierdut contul de bere Redd’s.
Unul dintre clienţii cu care agenţia lui Bulfinschi lucrează constant este multinaţionala Unilever.
Primul client pentru care Brands&Bears a realizat o campanie publicitară a fost Knorr.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite