Chinezii folosesc brandul Volvo pentru a cuceri piețele auto occidentale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Brandul Volvo este privit de Li Shufu, proprietarul producătorului auto chinez Geely Motors, drept poarta de intrare a companiei către piețele occidentale.

Gata! Compania americană Ford a scăpat de neprofitabila marcă Volvo, care a înregistrat pierderi de 1,6 miliarde de dolari în 2009. Actele de vânzare-cumpărare vor fi semnate, cel mai probabil, în luna martie, iar constructorul auto chinez Geely Motors va plăti 1,8 miliarde de dolari pentru această achiziție.

Li Shufu, fondatorul și președintele Geely Motors, a testat piața europeană încă de la începutul anilor 2000, când a încercat să pătrundă cu modelele Geely FC, MK, CK (și alte alăturări de litere) care aveau prețuri începând de la 6.000 de euro. Mașini ieftine, dar care nu au ,,prins” în țări cu tradiție în industria auto, pentru că nu au trecut de testele de siguranță sau de cele de mediu.

image

Filosofia începuturilor lui Li Shufu în businessul auto nu a fost deloc sofisticată: ,,O mașină trebuie să fie o canapea confortabilă pe patru roți”. În timp, strategia de business a norocosului Shufu(în limba chineză Geely înseamnă ,,sunt norocos”) s-a schimbat. Sătul să fie ,,refuzat la export”, Li și-a propus să ajungă pe piețele externe folosindu-se de branduri puternice. În schimbul celor aproape două miliarde de dolari plătite pentru Volvo, Li Shufu va pune mâna pe liniile tehnologice ale mărcii, suedeze, pe sutele de ingineri europeni cu expertiză și pe o rețea de distribuție care cuprinde zeci de țări.

,,Noi nu am cumpărat un brand, ci piesa de puzzle care ne lipsea pentru a crește spectaculos. Această piesă se numește tehnologie europeană”, mărturisea recent Tim Burt, reprezentantul producătorului chinez.

Citiți mai multe despre investiția de 250 de milioane de dolari a băncii Goldman Sachs în titluri financiare emise de Geely Motors și despre șansele chinezilor de a-și găsi un loc pe piețele auto occidentale în numărul 24 al revistei Forbes România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite