Se schimbă ierarhia posturilor de radio

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Radio ZU s-a lansat în forţă, ajungând să fie postul cu cei mai mulţi ascultători din Bucureşti. La nivel urban, marea surpriză este Radio România Actualităţi (RRA), care a devansat Kiss FM, potrivit celui mai recent studiu de audienţă radio.

Potrivit Studiului de Audienţă Radio, realizat în perioada 12 ianuarie – 12 aprilie 2009, făcut public ieri, posturile de radio naţionale au înregistrat diminuări de până la 24% în Bucureşti. Audienţa totală nu a avut o scădere puternică, însă publicul a migrat spre alte posturi. Radio ZU, lansat la sfârşitul lunii septembrie, a avut o evoluţie spectaculoasă, fiind ascultat de 261.800 de persoane pe zi în Bucureşti.

Această creştere se datorează piesei de rezistenţă: cuplul Buzdugan şi Morar, care a menţinut şi Radio 21 pe primul loc în audienţe. După plecarea acestora, în vara anului trecut, Radio 21 a căzut pe locul al treilea în clasamentul audienţelor pe Bucureşti.

Postului Gold FM i-a priit rebrandingul din radio Total, având o creştere cu 54,5% a numărului de ascultători în Bucureşti.

Radio 21 a pierdut 221.000 de ascultători

În studiul de audienţă trebuie luat în considerare şi market share-ul, care reprezintă cota de ascultare a unui radio, pratic, cât timp îşi petrece ascultătorul pe postul respectiv. Astfel, din acest punct de vedere, radioul cu cea mai mare cotă de ascultare, în Bucureşti, este Radio România Actualităţi (18,7%), urmat de Radio ZU (14,2%) şi de Radio 21 (11,3%).
În ceea ce priveşte audienţa din oraşele din România a apărut o nouă răsturnare de situaţie.

Radio România Actualităţi a devenit lider, fiind ascultat de aproximativ 1,3 milioane de români în fiecare zi. Postul public a avut totuşi o scădere cu 10% a audienţei. RRA a trecut în 2008 printr-un proces de rebranding cu ocazia împlinirii a 80 de ani de la lansare.

Tot anul trecut conducerea a lansat şi o campanie de promovare. În comparaţie cu postul public, audienţa celorlalte radiouri a scăzut mai mult, aşa se poate explica şi faptul că Radio România Actualităţi a devenit lider. Până anul trecut, Kiss FM avea cel mai mare număr de ascultători la nivel urban, însă anul acesta a înregistrat o scădere de  13%, iar Radio 21 a pierdut 221.000 de ascultători (adică 21%). În schimb, Radio ZU a fost ascultat de aproximativ 907.800 de români. 

La nivel Naţional, RRA rămâne postul cu cea mai mare audienţă, fiind ascultat de aproximativ 2,4 milioane de persoane zilnic. Cel de-al doilea clasat este tot un post public: Radio România Regional, cu 2,05 milioane de ascultători. Pe locul al treilea se află Europa FM, cu 1,8 milioane.

SCHIMBARE

Ierarhia radiourilor s-a modificat pe fondul migrării audienţei la alte posturi radio, mai ales spre Radio ZU, ale cărui principale vedete sunt Buzdugan şi Morar. În schimb, în cazul Radio România Actualităţi ascensiunea se datorează unei pierderi mai puţin accentuate a ascultătorilor.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite