Cum vor supravieţui revistele repudiate de Vîntu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cum vor supravieţui revistele repudiate de Vîntu
Cum vor supravieţui revistele repudiate de Vîntu

Managerii publicaţiilor din fosta divizie Lifestyle a trustului Realitatea-Caţavencu vor să se alieze. În timp ce noii şefi ai „Superbebe“, „Aventuri la pescuit“, „Bucătăria pentru toţi“ şi „24 Fun“ pun la punct ultimele detalii pentru preluarea revistelor, „Tabu“ caută un investitor.

Mihnea Vasiliu, directorul diviziei Quality a trustului Realitatea-Caţavencu, susţine că decizia de a renunţa la divizia Lifestyle din cadrul trustului nu a fost luată din motive economice, ci strategice.

„Este o raţiune de selectare a brandurilor în funcţie de poziţionarea grupului, nu în funcţie de pierderile pe care le-au avut“, a declarat Vasiliu. De altfel, Vîntu a cumpărat cele cinci publicaţii la pachet cu grupul Caţavencu, iar acum nu face decât să se debaraseze de ele. 

Citiţi şi:

DBV, interesată de „Tabu“

În timp ce „Superbebe“, „Aven­turi la pescuit“, „Bucătăria pentru toţi“şi „24 Fun“ pun la punct ultimele detalii pentru definitivarea preluării de către managerii lor, revista „Tabu“ este într-o continuă căutare pentru un investitor.

Surse din industrie spun că regia de vânzări DBV Media House, care vinde spaţiu publicitar pentru produsele trustului Realitatea-Caţavencu până la sfârşitul acestui an, şi-ar fi anunţat intenţia de a duce mai departe revista. Cristina Bazavan, redactor-şef al „Tabu“, s-a limitat la a spune că poartă discuţii cu potenţiali investitori.

Lucian Ioniţă, publisher Sanoma Hearst România, susţine că pe piaţa presei de la noi încă există editori care nu au bine pus la punct segmentul de reviste, prin urmare există şanse ca „Tabu“ să-şi găsească un investitor.

Întrebat la cât estimează valoarea „Tabu“ în acest context economic, el a răspuns tranşant: „Această revistă valorează fix preţul pe care încearcă Vîntu să-l ceară managerilor pentru a face buyout, adică zero“.

Revistele vor„un fel de cartel“   

Şi totuşi, vor rezista celelalte publicaţii pe o piaţă vulnerabilă? Răzvan Cucui, care va prelua „Bucătăria pentru toţi“, spune că nu finanţarea este principala dificultate cu care se vor confrunta noii investitori.

„Principala problemă este cum să ne repoziţionăm pe piaţă, cum să ne creştem vânzările şi să negociem cu difuzorii“, a spus Cucui pentru „Adevărul“.

Cei care preiau revistele s-au gândit şi la o soluţie. Potrivit lui Cucui, managerii publicaţiilor ar putea încheia un parteneriat pentru a împărţi costurile fixe (chirii şi alte utilităţi), dar şi pentru a gestiona mai bine negocierile pentru difuzare de presă şi vânzare de publicitate.

În rest, noii şefi ai revistelor par mulţumiţi de noile „achiziţii“. Alex Săndulescu, managerul „24 Fun“ nu-şi face griji în privinţa supravieţuirii. Ghidul de timp liber este pe profit.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite