Vedetele urcă audienţele matinalelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vedetele urcă audienţele matinalelor
Vedetele urcă audienţele matinalelor

Dintre posturile comerciale, Europa FM are cei mai mulţi ascultători din mediul urban. Liderul emisiunilor matinale din această vară este cel al postului public Radio România Actualităţi, care este ascultat zilnic, în medie, de 800.000 de persoane.

Matinalele reprezintă „motoarele de audienţă“ ale posturilor de radio. În această zonă, de prime-time (orele 7.00 – 10.00), se dau cele mai mari bătălii pentru locul unu. În general, moderatorii-vedetă, cu cât sunt mai glumeţi sau mai acizi, cu atât atrag mai mulţi ascultători.

Totuşi, echipa matinalului de la Radio România Actualităţi, deşi funcţionează pe modelul tradiţional de radio – ştiri interne şi internaţionale, actualitate din trafic şi chiar rubrică pentru copii – se plasează în topul preferinţelor ascultătorilor.

Cârcotaşii: 170.000 de ascultători pierduţi

În ceea ce priveşte radiourile comerciale, cel mai ascultat matinal este cel de la Europa FM, care are o medie de 751.400 de ascultători pe zi, la nivel urban. Audienţa matinalului prezentat de Monica Anghel şi Bogdan Miu a avut o evoluţie constantă în ultimul an. 

Nu acelaşi lucru se poate spune despre celelalte staţii care, „lovite“ de apariţia lui Radio ZU, în toamna lui 2008, au înregistrat scăderi importante.

Emisiunea de dimineaţă a Radio România Actualităţi a pierdut, din septembrie 2008 şi până în această vară, aproximativ 137.000 de ascultători. În aceeaşi perioadă, 170.000 de ascultători au „părăsit“ Kiss FM. Totuşi, „Cârcotaşii“ au menţinut la cote înalte matinalul postului în această vară, audienţele emisiunii fiind de 687.900 de ascultători pe zi.

Pro FM a pierdut supremaţia de odinioară. Audienţele staţiei sunt modeste, scăzând şi mai mult în ultimul an. Dacă în toamna anului trecut postul din MediaPro era ascultat de 346.700 de persoane, în vara acestui an, numai 226.500 de oameni au urmărit matinalul Pro. 

Pro FM, audienţă modestă

Radio 21 a avut cel mai mult de suferit. Plecarea lui Morar şi Buzdugan de la matinalul acestui post la Radio ZU a prăbuşit audienţa de dimineaţă. O mare parte din cei 793.200 de ascultători de vara trecută (mai-august 2008) s-au „risipit“. Doar 385.900 de persoane au rămas fidele lui Radio 21 şi l-au „urmat“ până în mai-august 2009.

Radio ZU a intrat în forţă pe piaţa de radio, având avantajul cuplului Buzdugan-Morar. Matinalul „Morning ZU“, prezentat de cei doi, ajunsese în primele patru luni ale lui 2009 la 486.700 de ascultători.

În această vară, audienţa staţiei a crescut la 607.800 de persoane. Emisiunile de dimineaţă de la Naţional FM, Magic FM şi Info Pro se „bat“ pentru coada clasamentului.

Radio ZU a „muşcat“ din audienţa concurenţilor

Intrarea Radio ZU pe piaţa radiourilor a afectat negativ audienţele posturilor, în special pe tronsonul de dimineaţă. Staţia a „furat“ din ascultătorii Radio 21, Radio România Actualităţi şi Kiss FM, posturi care au înregistrat scăderi din toamna lui 2008 şi până în această vară.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite