Ce şanse are Teo să reuşească în provincie?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ce şanse are Teo să reuşească în provincie?
Ce şanse are Teo să reuşească în provincie?

Posturile TV locale se arată sceptice în privinţa emisiunilor pe care vedeta vrea să le vândă. Teo Trandafir încearcă să lanseze un nou model de business, dar calcă pe un teren „minat“, având în vedere dificultăţile financiare din piaţa TV locală.

Mai citeşte şi:


După eşecul din ultimii ani, Teo Trandafir testează producţia de televiziune, realizând emisiuni pentru staţiile locale. Ea îşi propune să reînvie emisiunea „Teo Show“, de data aceasta în variantă săptămânală şi înregistrată, pe care să o vândă către televiziunile din ţară. Posturile TV ar trebui să difuzeze emisiunea la aceeaşi oră. Cea de-a doua emisiune, „Pe gustul tău“, va aborda teme gastronomice şi va fi prezentată de Simona Pătruleasa.

Pentru a produce aceste emisiuni, Teo a înfiinţat firma Local TV Network. Vedeta deţine 30% din participaţii, restul fiind împărţite între Mihai Slăvescu – Putineanu (40%) şi Maria – Luiza Ionescu (30%). Potrivit lui Bogdan Ionescu, director al acestui proiect, planul echipei de producţie este să difuzeze aceste programe către 30 de televiziuni locale. Deşi Ionescu a declarat, într-o conferinţă, că prima emisiune va fi gata la începutul lunii octombrie, Andreea Godeanu - producător - a spus că „decorul este aproape gata“.

Echipa lui Teo se laudă că va difuza emisiunile prin 30 de posturi TV, dar s‑a ferit să precizeze numele acestora, cu o singură excepţie: Focus TV Buzău. Contactaţi de „Adevărul“, reprezentanţii mai multor televiziuni au mărturistit că nu au primit nicio ofertă, iar unii dintre ei au fost chiar surprinşi de revenirea lui Teo. Claudiu Goian, director de marketing la 1TV Bacău, a spus că a auzit de format, dar că nu a primit nicio ofertă până în prezent. Dan Dumitru, director executiv la TV Neptun, nici nu a auzit de proiect. „Oricine ar fi interesat de o emisiune cu Teo Trandafir, dar rămâne de văzut câte dintre staţiile locale îşi vor permite să cumpere“, a spus Dumitru, evitând să precizeze dacă ar achiziţiona un asemenea format.

Cum îşi scot banii

Deşi reprezentanţii companiei au evitat să precizeze costurile de producţie, Florin Nicoară, director de programe la Antena 1, spune că pe vremea când emisiunea lui Teo era realizată zilnic, în direct, bugetul pe ediţie ajungea până la 5.000 – 6.000 de euro. Potrivit estimărilor lui Nicoară, în varianta săptămânală, programul „Teo Show“ ar putea costa aproximativ 10.000 de ­euro. În industrie au fost vehiculate două modele de plată pentru ca firma Local TV Network să-şi recupereze investiţia. Pe de o parte ar fi plata, de către posturile din provincie, a unui preţ fix pe fiecare ediţie. Potrivit calculelor noastre, pentru a-şi amortiza investiţia de 10.000 de euro pe ediţie, Teo ar trebui să vândă programul către cele 30 de televiziuni cu câte 330 de euro.

Este greu de crezut că firma va obţine contracte cu aceste staţii TV, care să-şi şi permită să plătească lunar peste 1.300 de euro, mai ales în vreme de criză. Un alt model vehiculat în industrie este ca, în schimbul producţiei, firma să primească cinci minute de publicitate în prime-time, pe care Teo să le tranzacţioneze direct cu investitorii în reclamă. Consultantul media Iulian Comănescu atrage atenţia asupra unui alt aspect: „O problemă ar putea fi faptul că nu există cifre de rating pentru televiziunile locale, deci cumpărătorii se vor baza pe intuiţie atunci când vor considera că Teo sau Pătruleasa le va aduce beneficii“.(La realizarea acestui articol a participat şi ­Andreea ­Ţuligă, redactor „Adevărul“)

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite