Fotbalul şi muzica au urcat audienţele TVR 1
0
Ratingul postului public de televiziune a crescut luna trecută datorită difuzării meciurilor de fotbal şi a Festivalului Mamaia. După ce în lunile iunie şi iulie TVR 1 coborâse ruşinos pe locul al şaselea în topul audienţelor TV, în august postul s-a mai redresat, câştigând un „onorabil“ loc patru.
Principalul canal al Televiziunii Române a avut luna trecută o audienţă medie de 93.000 de telespectatori pe minut, cu 19,2% mai mare decât în iulie, când cei 78.000 de privitori plasau postul „în umbra“ canalelor Acasă TV şi Antena 3.
Creşterea înregistrată de TVR 1 în august este cea mai mare din topul celor mai urmărite zece posturi TV şi se datorează, în principal, difuzării unor meciuri de fotbal de calificare a echipelor româneşti în campionatele europene, precum şi a Festivalului Mamaia. Şi pe zona de prime-time audienţele postului au crescut (+25,9%). De altfel, TVR 1 este printre puţinele posturi ce au transmis programe premium pe timp de vară, când cele mai multe staţii sunt „în hibernare“.
Deşi se poate lăuda că a urcat pe locul al patrulea în clasament, TVR 1 se află totuşi în urma postului de ştiri Realitatea TV, care s-a „lipit“ de poziţia a treia şi nu vrea să mai coboare. Postul patronat de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu a avut în august 119.000 de telespectatori, cu 10,2% mai mulţi decât în iulie. Tendinţa audienţelor TV în luna august este de uşoară urcare faţă de luna precedentă, când un singur canal – Antena 3 – înregistra creştere.
Kanal D şi Antena 3, scăderi de rating
Primele două poziţii în topul audienţelor sunt ocupate, în continuare, de Pro TV - 293.000 de telespectatori (+6,9% faţă de iulie) - şi Antena 1 - 197.000 de telespectatori (+3,1%). Ambele staţii au avut beneficii de pe urma fotbalului.
Singurele posturi ale căror audienţe au coborât în august sunt Antena 3 şi Kanal D. După ce în iulie urcase surprinzător pe poziţia a cincea, postul de ştiri din trustul Intact a „căzut“ luna trecută pe locul al şaptelea. Staţia a avut 77.000 de telespectatori, cu 3,8% mai puţini decât în iulie. Kanal D a suferit şi mai mult.
Postul turcesc a coborât de la 74.000 de telespectatori pe minut, cât avea în iulie, la 61.000, în august. Scăderea de 17,6% este cea mai mare de luna trecută. În ceea ce priveşte postul pentru femei Acasă TV, audienţele acestuia au crescut în august cu 4,5%, la 92.000 de telespectatori. Cu toate acestea, canalul a „picat“ pe locul al cincilea, fiind devansat de TVR 1.
Ultimele două poziţii din clasament rămân „rezervate“ pentru Naţional TV (59.000 de telespectatori) şi OTV (55.000 de telespectatori). Totuşi, începând cu luna septembrie, televiziunile scot pe piaţă „arsenalul greu“ şi ar trebui să ne aşteptăm la audinţe mai bune.
