Veniturile companiei-mamă a Pro TV, în cădere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Veniturile companiei-mamă a Pro TV, în cădere
Veniturile companiei-mamă a Pro TV, în cădere

CME, ce operează în România posturile radio-TV ale MediaPro, a raportat în cel de-al doilea trimestru al anului o scădere de 38,9%. Central European Media Entreprises (CME) a anunţat ieri rezultate financiare mai puţin bune pentru prima jumătate a lui 2009.

Compania americană, care deţine în România posturile Pro TV, Pro TV Internaţional, Acasă TV, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România  şi mai multe radiouri, a înregistrat în cel de-al doilea trimestru al anului o diminuare a veniturilor de la 304,8 milioane de dolari (în al doilea trimestru din 2008) la 186,1 milioane de dolari.

În prima jumătate a anului, veniturile nete au scăzut cu 38%, ajungând de la 527,8 milioane de dolari, cât raportase pentru perioada ianuarie – iunie 2008, la 327,4 milioane de dolari. „Piaţa de publicitate a revenit la nivelul celei din 2007. Acesta a fost un proces dureros pentru noi şi pentru acţionarii noştri“, a declarat Adrian Sârbu, numit marţi, 28 iulie, Chief Executive Officer (CEO) al CME.

Anul trecut, veniturile companiei crescuseră cu 22% faţă de 2007. Totuşi, cel mai bun an din istoria grupului a fost 2007, când CME a raportat o creştere de 39%.

De asemenea, operaţiunile din România ale companiei au avut, în perioada aprilie – iunie 2009, venituri nete de 48,8 milioane de dolari, cu 38% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, compania din România a avut, în cel de‑al doilea trimestru al anului, EBITDA (venituri înainte de plata taxelor, a dobânzilor, a deprecierii şi a amortizării) de 15,4 milioane de dolari, în scădere cu 59% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008.

An slab pentru toată europa

Şi veniturile pentru ianuarie-iunie 2009 au scăzut în România cu 38%, ajungând la 84,5 milioane de dolari. EBITDA a fost de 22,5 milioane de dolari, în scădere cu 63% faţă de prima jumătate a lui 2008. Anul trecut a fost unul greu pentru CME în România. Compania a decis demiterea a aproximativ 300 de angajaţi din trustul ­MediaPro. Potrivit informaţiilor din piaţă, CME ar fi vrut să concedieze 20% din totalul angajaţilor.

De altfel, în şase din cele şapte ţări europene în care operează CME, veniturile au înregistrat scăderi importante. În prima jumătate a anului 2009, veniturile din Croaţia s-au micşorat cu 21,9%, cele din Cehia - cu 36%, în Slovacia – cu 23,9%, în Slovenia au scăzut cu 26%, iar în Ucraina, cu 89%. În Bulgaria, unde operaţiunile au fost cumpărate la 1 august 2008, veniturile nete pentru perioada ianuarie – iunie 2009 au fost de 881.000 de dolari.

CME continuă investiţiile în România

Grupul american şi-a completat săptămâna aceasta portofoliul prin cumpărarea acţiunilor Media Pro Entertainment (MPE), tranzacţia fiind estimată la 97,6 milioane de dolari. MPE, ce include, printre altele, Media Pro Pictures, Media Pro Studios, Media Pro Music&Entertainment, Cinema Pro şi Hollywood Multiplex, aparţinea companiilor Media Pro Management şi Media Pro BV, controlate de Adrian Sârbu. În aprilie 2008, CME anunţa achiziţia Companiei de Radio Pro, care are în România posturile Info Pro şi Pro FM.

În decembrie 2007, compania a obţinut franciza pentru România a postului de muzică MTV. În vara lui 2007, Adrian Sârbu vindea CME încă 5% din acţiunile Pro TV SA, pentru 49,8 milioane de dolari. CME a ajuns astfel să deţină 95% din companie, restul de cinci procente aparţinându-i lui ­Adrian Sârbu.

Este listată la bursă

Compania este listată la Nasdaq şi la bursa de la Praga, în ultimul an preţurile acţiunilor scăzând cu 74%. În ultimele şase luni, titlurile CME au început să se aprecieze.  În această primăvară, Time Warner, una dintre cele mai importante companii de media din lume, a achiziţionat 31% din capitalul CME, devenind acţionarul principal.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite