Proprietarul Prima TV, venituri în scădere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proprietarul Prima TV, venituri în scădere
Proprietarul Prima TV, venituri în scădere

În cel de-al treilea trimestru al acestui an, grupul de televiziune ProSiebenSat.1 a înregistrat venituri cu 13% mai mici faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008. Piaţa de publicitate TV din România s-a diminuat cu 41,7% în trimestrul al treilea al lui 2009, fiind cea mai slab dezvoltată dintre ţările în care operează ProSieben.

Mai citeşte şi:


Prima TV a anunţat miercuri prima măsură de criză: concedierea a 13 persoane din departamentul de ştiri. Potrivit postului, decizia reprezintă o „măsură de eficientizare a grilei de personal pentru anul viitor, care trebuie adaptată condiţiilor economice“. Surse din interiorul televiziunii au declarat pentru „Adevărul“ că, cel mai probabil, alte demiteri vor fi anunţate la începutul anului viitor, însă conducerea postului neagă aceste informaţii.

Potrivit Veronicăi Sorescu, Deputy Managing

Director al Prima TV, restructurările au fost dictate de condiţiile de piaţă dificile şi nu au nicio legătură cu ProSiebenSat.1, compania care operează Prima TV, Kiss TV, precum şi radiourile Kiss FM, Magic FM şi One FM. Totuşi, grupul german a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al acestui an o micşorare a veniturilor cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportului financiar publicat ieri de companie.

Astfel, ProSieben a scăzut de la 646,5 milioane de euro, cât avea în iulie-septembrie 2008, la 559,4 milioane de euro, în iulie-septembrie 2009.  Mai mult, EBITDA (venitul realizat înainte de plata dobânzilor, impozitelor şi amortizărilor) a scăzut în cel de-al treilea trimestru al lui 2009 cu 33% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 62,4 milioane de euro.

România stă prost la publicitate TV

Potrivit raportului companiei germane, piaţa de publicitate TV din România a scăzut în iulie-septembrie 2009 cu 41,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 35,1 milioane de euro. Datele arată că piaţa de publicitate TV din ţara noastră este cea mai slab dezvoltată dintre toate cele 12 state în care este prezentă ProSieben.

Grupul admite însă că cele mai multe dintre ţările în care operează au înregistrat scăderi în cel de-al treilea trimestru al anului. Astfel, publicitatea TV din Bulgaria a scăzut cu 34%, ajungând la 58,2 milioane de euro. La polul opus, în iulie-septembrie 2009, Austria, Belgia, Ungaria şi Elveţia au avut creşteri cuprinse între 3,2% şi 12,4%. Germania, ţara în care grupul ProSieben este cel mai dezvoltat, a înregistrat o creştere insignifiantă de 0,1%. La nivel internaţional, ProSieben a avut, în primele nouă luni ale acestui an, 5.026 angajaţi permanenţi, cu aproape 1.000 de persoane mai puţin decât în aceeaşi perioadă a lui 2008. Mai mult de jumătate dintre angajaţi sunt în Germania, Austria şi Elveţia.

În general, compania a renunţat la personal în urma unor reorganizări. Potrivit raportului ProSieben, ajustări de personal au avut loc şi în Ungaria şi în România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite