Digi Sport intră pe o piaţă aglomerată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Digi Sport intră pe o piaţă aglomerată
Digi Sport intră pe o piaţă aglomerată

Postul operat de compania RCS&RDS se va „bate“ cu Sport.ro, GSP TV şi Telesport, staţii ce şi-au câştigat un public fidel. Operatorul de televiziune prin cablu şi satelit lansează, la 23 iulie, postul de nişă Digi Sport, pe o piaţă despre care oamenii de presă sportivă spun că este saturată.

Staţia va transmite competiţii din fotbal, având deja drepturi TV pentru campionatul Spaniei şi cel al Germaniei, cât şi motociclism, handbal, baschet şi tenis.

În plus, potrivit unui comunicat al companiei, în grila de programe a Digi Sport vor fi cuprinse şi emisiuni de ştiri cu informaţii din competiţiile interne şi internaţionale, precum şi emisiuni de ­sinteză.

De altfel, postul va difuza programe proprii în proporţie de 50%, restul fiind producţii achiziţionate. Punctul forte al canalului de sport va fi însă difuzarea de meciuri din opţiunile 3, 4 şi 6 ale Ligii I, ce vor fi cele mai atractive pentru publicul microbist.

Are în spate un „colos“

Potrivit lui Teo Avramescu, directorul Departamentului Sport al postului, celelalte opţiuni vor fi împărţite astfel: Antena 1 va difuza opţiunea 1, iar restul opţiunilor - 2, 5 şi 7 - pot fi văzute la GSP TV. Piaţa posturilor TV de sport este totuşi saturată, într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic pentru întreaga mass-media.

Dintre canalele tematice, Sport.ro are cea mai mare audienţă (40.000 de telespectatori în luna iunie), urmat de Eurosport (19.000) şi GSP TV (17.000).

Deşi deţine o parte din meciurile Ligii I, postul trustului Intact are şi un „handicap“ – este transmis numai prin platforma digitală a RCS&RDS. Pe această piaţă se mai „luptă pentru supravieţuire“. Telesport, care a anunţat de curând că renunţă, din cauza crizei, la 70 din cei 150 de angajaţi, dar şi Sport Klub şi Sport 1.

Cristian Creţu, directorul Departamentului Sport de la Antena 1 şi Antena 3, spune că piaţa televiziunilor de sport este aglomerată, mai ales în anul 2009, un an de criză. „Totuşi, Digi Sport ar trebui să supravieţuiască, pentru că are în spate un «colos» cum este RCS&RDS.

Cele mai multe dintre posturile TV de sport au în spate companii puternice, ce le pot susţine: GSP TV are trustul Intact, Sport.ro are MediaPro, Telesport are Realitatea-Caţavencu, Sport Klub are IKO România“, a spus Creţu.

Fără strategie pe termen lung vor „muri“

Şi Cosmin Cernat, şeful Departamentului Sport de la Kanal D, crede „cu tărie“ că Digi Sport intră pe o nişă cu prea multe posturi. Totuşi, Cernat apreciază că „diferenţa“ va fi făcută de grila de programe a postului, ce, în prezent, este una atractivă. „Are şi meciuri din Liga I, are şi campionatul Spaniei şi pe cel al Germaniei. Există toate datele ca Digi să fie un post de sport care să conteze în piaţă“, a apreciat Cosmin Cernat.

În opinia şefului de sport de la Kanal D, Digi Sport, „mai mult decât orice altă televiziune“, ar trebui să ia în calcul o strategie pe termen lung, achiziţionând încă de pe-acum drepturi TV pentru anii 2011 sau 2012. „Dacă vor avea o strategie de acest gen, au toate datele să supravieţuiască şi după 2011. Dacă această strategie va lipsi, vor «muri» sau vor rămâne doar cu frecvenţa“, a spus Cosmin Cernat.

Cât despre profitabilitatea lansării unui post TV în vreme de criză, Cernat crede că „dacă faci calcule matematice, reiese că nu e profitabil“. „Dar poate că îţi asumi nişte pierderi într-un anumit business ca să ai un câştig în altă parte“, a spus Cosmin Cernat, lansând ipoteza că, în cazul RCS&RDS, avantajul ar putea fi extinderea platformei digitale sau menţinerea aceluiaşi loc pe piaţă. 

Postul concurează cu GSP TV

Licenţa audiovizuală prin satelit pentru Digi Sport a fost acordată de către Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) la 28 aprilie, în contextul în care RCS&RDS cumpărase, în 2008, în parteneriat cu trustul Intact, drepturile de difuzare ale meciurilor de fotbal din Liga I, sezoanele 2008-2011, la un preţ de 85 de milioane de euro.

Partidele din Liga I urmau să fie difuzate pe Antena 1 şi GSP TV, însă, la începutul acestui an, RCS&RDS a decis să se extindă pe piaţa televiziunilor de sport. Pe piaţa media au apărut discuţii potrivit cărora operatorul de cablu ar intenţiona să rupă parteneriatului cu Intact.

Poate fi văzut de abonaţii companiei

Potrivit Mediafax, cheltuielile operaţionale anunţate pentru lansarea televiziunii Digi Sport sunt de 1,409 milioane de euro pentru 2009, 1,805 milioane de euro (2010) şi 1,522 milioane de euro (2011). RCS&RDS a achiziţionat drepturi TV pe trei ani pentru difuzarea campionatului de fotbal al Spaniei, dar şi drepturile pe o perioadă de un an pentru campionatul de fotbal al Germaniei.

Canalul va emite 24 de ore din 24 şi va putea fi recepţionat în România, fără costuri suplimentare, de către cei care au achiziţionat unul dintre serviciile de televiziune prin satelit, Digi TV Satelit, sau prin cablu, Digi TV Cablu, ale ­RCS& RDS.

Audienţele canalelor (iunie 2009)

Post TV    Rating (%)    Nr. telespectatori

Sport.ro    0,3    40.000
Eurosport    0,2    19.000
GSP TV    0,2    17.000
Telesport    0    3.000
Sport Klub    0    2.000
Sport 1    0    2.000
Notă: Audienţele au fost calculate pentru mediul urban Sursa: arma-GfK Romania

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite