Semne bune pentru internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Semne bune pentru internet
Semne bune pentru internet

În 2013, încasările din publicitatea mondială online vor atinge valoarea de 25 de miliarde de dolari.Reclamele pe internet vor continua să crească în Europa, în Orientul Mijlociu şi în Africa, în ciuda recesiunii care a cuprins aceste regiuni.

Un studiu realizat de compania de audit PricewaterhouseCoopers (PwC) precizează că bugetele totale investite în mediul online vor ajunge în 2013 la suma de 25,2 miliarde de dolari, în creştere cu aproape 30%.

Această evoluţie vizează pieţe precum Europa, Orientul Mijlociu şi continentul african. În acelaşi timp, însă, vor există şi pierderi. De exemplu, publicitatea prin intermediul bannerelor va ajunge în 2013 la suma de 4,8 miliarde de dolari, în scădere de la 5,1 miliarde de dolari, valoare înregistrată anul trecut.

Piaţa advertisingului online din Statele Unite ale Americii va cunoaşte şi ea o pierdere de 400 de milioane de dolari în ceea ce priveşte advertisingul prin bannere, ajungând la 4,4 miliarde de dolari. Şi atunci ce va împinge înainte locomotiva publicităţii online?

BANNERUL E DEPĂŞIT

În primul rând, motoarele de căutare, ce vor cunoaşte o urcare constantă şi sigură. „Le spun mereu clienţilor mei: motoarele de căutare sunt o nouă şansă pentru branduri şi pentru afaceri“, precizează Neil Eatson, şeful companiei britanice de dezvoltare online, AKQA.

„Căutarea“ tinde să devină un instrument numai bun pentru multinaţionale care încep să pună la bătaie bugete de publicitate considerabile. În al doilea rând, sponsorizarea, publicitatea prin intermediul gadgeturilor şi al microsite-urilor muşcă încet-încet din supremaţia publicităţii online tradiţionale: bannerele.

„Aceste instrumente crează o mai mare interacţiune între brand şi utilizator“, crede Steven Hess, CEO în compania Omnicom. Şi atunci, mai este loc pentru bannere? Specialiştii în marketing sunt sceptici.

Însă, analiştii PwC cred că, odată ce va trece criza, oamenii de marketing şi publicitate vor trebui să înveţe cum să folosească afişele online în-tr-un mod mai creativ pentru a obţine profit. Pentru că nevoile şi obiceiurile de consum ale internauţilor se vor modifica în timp.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite