Publicitatea din SUA, în scădere cu 15%

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Publicitatea din SUA, în scădere cu 15%
Publicitatea din SUA, în scădere cu 15%

Lipsa reclamelor în prima jumătate a anului a adus prejudicii majore în media din Statele Unite. Încasările din publicitate din SUA au scăzut în prima parte a anului cu 10,3 miliarde de dolari, ajungând la 56,9 miliarde de dolari, potrivit companiei de cercetare Nielsen.

Nimeni nu se aştepta la rezultate bune ale încasărilor din publicitate în prima jumătate a anului, însă raportul Nielsen, lansat săptămâna trecută, a arătat cât de rea e în realitate situaţia în SUA.  Investiţiile publicitare au scăzut cu 15,4% în primele şase luni ale lui 2009 faţă de prima jumătate a anului 2008. Nielsen a anunţat că acesta este cel mai mare declin al pieţei din 2002, când compania a început să calculeze aceste cifre.

Totuşi, Jeff Haley, Chief Executive Officer (CEO) la Biroul de Publicitate Radio, spune că situaţia e chiar mai rea. El spune că scăderea veniturilor din publicitate înregistrată în prima jumătate a lui 2009 şi care a afectat toate tipurile de media reprezintă una dintre cele mai puternice lovituri din ultimii 25 de ani.

Mai mult, Tom Love, vicepreşedinte executiv la ­ZenithOptimedia, estimează că la sfârşitul acestui an cheltuielile publicitare vor ajunge cu 10,6% sub nivelul celor din 2008, ceea ce ar însemna cel mai abrupt declin din 1980 şi până în prezent.

Televiziunea prin cablu a crescut

Piaţa televiziunilor prin cablu a reuşit să câştige cu 1,5% mai mult din publicitate în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008.

Şi televiziunile prin cablu în limba spaniolă au „urcat“ cu 0,6%. Celelalte 17 canale media măsurate de Nielsen s-au „scufundat“ – de la publicitatea pe internet, care a coborât cu 1%, la suplimentele de duminică ale ziarelor locale, în scădere cu 45,7%. Cifrele Nielsen arată că aceste micşorări au „suflat“ 10,3 miliarde de dolari din investiţiile publicitare din ianuarie-iunie 2009. Totuşi, pentru a doua jumătate a anului este aşteptată o îmbunătăţire a situaţiei.

Furnizorii de publicitate s-au speriat când, la finele anului trecut, au constatat că aproape toţi clienţii publicitari îşi tăiaseră bugetele de promovare pentru 2009 şi că răspunsurile pentru cerile de oferte erau tot mai rare. Când răspunsurile au început să apară, de cele mai multe ori proiectele anunţate iniţial erau „redimensionate“ – de exemplu, bugetul pentru un proiect care valora aproximativ un milion de dolari era diminuat pe parcurs.

„Investitorii reveneau şi spuneau că, de fapt, bugetul e de 750.000 de dolari, apoi de 500.000 de dolari“, spune Paul Rossi, editorul „The Economist“ în zona Americii de Nord. În primele luni ale lui 2009, când cei mai mulţi investitori erau terifiaţi de problemele economice, căderea a fost brutală.

Advertiserii şi-au tăiat bugetele

„Cel mai şocant lucru în prima parte a anului a fost felul în care advertiserii, care erau reticenţi, au început pur şi simplu să anuleze parteneriatele“, a spus Carlos Lamadrid, vicepreşedinte la Woman’s Day Brand Group. „Telefoanele au început să sune şi nu anunţau ceva bun. În câteva săptămâni, toate listele de angajamente dispăruseră. Bugetele «plecaser㻓, a adăugat Lamadrid. 

Automobilele investesc cel mai mult în reclame

Industria producătorilor şi dealerilor de automobile este cea care, an de an, investeşte cele mai mari sume în promovare. Suma de 3,6 miliarde de dolari cheltuită în prima jumătate a anului este totuşi cu 31,4% mai mică decât cea din aceeaşi perioadă a lui 2008. Lanţurile de fast-food au investit cu 5,1% mai mult decât anul trecut, iar industria farmaceutică – cu 11,3% mai puţin.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite