Publicitatea din SUA pierde teren

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investiţiile în promovare în primele trei luni ale acestui an în Statele Unite au scăzut serios faţă de 2008, din cauza crizei. Industria de publicitate de peste ocean este un uriaş care a pompat în prima parte a lui 2009 30,18 miliarde de dolari, în scădere cu 14,2%.

Declinul investiţiilor publicitare a început încă de anul trecut. Astfel, în ultimele trei luni din 2008 acestea s-au diminuat cu 9,2%, potrivit raportului TNS Media Intelligence.

Mai toate canalele de comunicare au pierdut reclamă în această perioadă. Cea mai lovită a fost publicitatea radio, care s-a diminuat cu 26,2%, urmată de cea în ziare (-25,5%), de cea în reviste (-20%) şi de TV (-9,7%). Internetul a fost singurul care a crescut, cu 8,2%.

Clasamentul celor mai puternici investitori în publicitate a avut scăderi serioase ale volumelor puse la bătaie.

Procter&Gamble a cheltuit în prima parte a acestui an 674,1 milioane de dolari, cu 17,8% mai puţin faţă de ianuarie-martie 2008. Şi producătorul de automobile General Motors a investit cu 19,1% mai puţin în publicitate, ajungând la 424,2 milioane de dolari.

După intrarea în insolvenţă a producătorului, a fost lansată o campanie menită să informeze americanii în legătură cu schimbările prin care va trece constructorul.

Johnson&Johnson, creştere de 28,9%

Au existat şi clienţi care au avut curajul ca în vreme de criză să mărească investiţiile în reclame. Unul dintre aceştia este compania de  produse pentru întreţinere Johnson&Johnson, al cărei buget de promovare s-a ridicat în primul trimestru din 2009 la 397,2 milioane de dolari, cu 28,9% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite