Trei grupuri de agenţii au ajuns în finala pentru brandul turistic al României
0Trei consorţii, din cele treisprezece înscrise iniţial în competiţie, s-au calificat în ultima etapă de selecţie pentru atribuirea contractului de realizare a brandului de turism al României: TBWA Bucureşti – GFK România, Saffron Brand Consultants – Brandient Consult – Acacia Avenue şi asocierea THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion – Taylor Nelson Sofres, anunţă Ministerul Turismului.
Suma alocată proiectului este de două milioane de euro, proveniţi din fonduri europene.
Prima etapă de selecţie a fost eliminatorie şi a vizat verificarea conformităţii documentelor depuse, evaluarea capacităţii financiar - economice a companiilor şi a celei tehnico - profesionale a consultanţilor înscrişi la licitaţie.
Din cei treisprezece ofertanţi înscrişi iniţial în competiţie, unul a fost descalificat deoarece nu a prezentat toate documentele solicitate prin caietul de sarcini. Alţi patru candidaţi nu au putut face dovada îndeplinirii obligaţiilor stabilite în documentaţia de atribuire, şi anume a celor referitoare la existenţa în portofoliul companiilor a unui proiect similar (de brand naţional sau de turism naţional).
Comisia de evaluare a Ministerului Turismului a lucrat în parteneriat cu International Advertising Association (IAA), Uniunea Agențiilor Publicitare din România (UAPR) şi Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice (ARPRP).
Pentru realizareai brandului de turism al României, Ministerul Turismului va contracta un pachet de servicii ce constă în: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a ţării noastre pe pieţele sursă de turism; determinarea avantajelor competitive ale României comparativ cu alte destinaţii; identificarea celei mai bune poziţionări a României ca destinaţie turistică; conceptualizare, creaţie şi design; linii directoare pentru implementare şi pentru strategia de comunicare.