Cine se bate pentru brandul turistic al României
0Trei consorţii din 13, câte au depus iniţial oferte, formate din agenţii locale şi internaţionale, au rămas pe lista scurtă în licitaţia pentru brandul turistic al României: Saffron Brand - Brandient – Acacia Avenue, asocierea THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion - Taylor Nelson Sofres şi TBWA\Merlin împreună cu firma de cercetare GFK România. Ultima etapă a selecţiei constă în depunerea de către consorţii a ofe
Un criteriu eliminatoriu a reprezentat experienţa pe care o au agenţiile în brandingul de turism. Astfel, THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion este o firmă spaniolă ce oferă consultanţă în turism şi servicii turistice, nu branding de destinaţie, şi care a lucrat pentru zone precum Insulele Canare, Lanzarote, Santa Cruz – La Laguna şi Ibiza. Saffron Brand este condusă de Wally Olins, cunoscut pentru brandingul de ţară sau de destinaţie realizat pentru Polonia, Portugalia, Irlanda de Nord, Lituania sau Londra.
Cel de-al treilea participant este agenţia locală TBWA\Merlin, parte a reţelei de publicitate TBWA\. Deşi nu este cunoscută ca o agenţie ce a fost implicată în proiecte de branding de destinaţie, Alina Sâmpetru, Managing Partner al agenţiei, vine cu explicaţia: „Structura în care participăm este o echipă multinaţională formată din opt lideri de lucru, care fac parte din reţea şi care au lucrat pe proiecte similare“.