România s-a întors de la Cannes cu două premii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Leo Burnett&Target şi echipa Grey au luat trofee de bronz la ediţia din acest an a festivalului. România a obţinut două premii de bronz la Cannes Lions 2009. Anul trecut, ţara noastră s-a întors cu mâna goală, iar 2007 este primul an în care românii au fost premiaţi.

Bilanţul pentru România al celei de-a 56-a ediţii a festivalului internaţional de publicitate de la Cannes însumează cinci nominalizări şi două premii. 

La secţiunea Media, agenţiile româneşti au participat cu zece campanii, însă doar una a fost câştigătoare. Agenţia Leo Burnett&Tar­get a primit Bronze Lion la această secţiune, premiul fiind acordat pentru campania „Expoziţia dinozaurilor“ (Muzeul Antipa).

Marele premiu al secţiunii Media a fost câştigat de agenţia JWT Japonia pentru campania „Kit Kat Mail“. Cel de-al doilea premiu care a intrat în ţară a fost acordat echipei Grey Bucu­reşti, formate din Alex Strîmbeanu (copywriter) şi Gabriel Gherca (Art Director).

Cei doi au realizat un print inovativ, având la dispoziţie 24 de ore, iar creaţia lor a fost premiată cu bronz la secţiunea Print din cadrul Young Lions Competition.

Australia a luat trei grand prix-uri

Marele premiu (Grand Prix) la secţiunea Film a fost acordat unei campanii exclusiv digitale. „Carusel“ a fost realizată de agenţia Tribal DDB din Amsterdam pentru televizorul Philips.

Deşi, în mod tradiţional, la secţiunea Film au fost premiate doar spoturile TV, anul trecut regulamentul festivalului s-a modificat, fiind permise reclame difuzate şi pe alte suporturi decât televiziunea tradiţională.

Excepţia de anul acesta a fost Grand Prix-ul acordat la categoria Titanium&Inte­grated. Premiul nu a fost acordat unei agenţii de publicitate, ci echipei care a susţinut campania prezidenţială a lui Barack Obama (Obama/Biden presidential campaign).La această categorie au fost nominalizate 23 de campanii, printre care şi „The best job in the world“, realizată de agenţia australiană CumminsNitro.

Deşi nu a luat marele premiu la Titanium&Integrated, campania pentru cea mai bună slujbă din lume este cea care a adunat cele mai multe Grand Prix-uri. Astfel, CumminsNitro a fost desemnată marea câştigătoare la categoriile PR şi Direct, precum şi la secţiunea Cyber, unde i s-au alăturat alte două agenţii.

Campania „The best job in the world“ a fost realizată pentru Tourism Queensland, o instituţie guvernamentală special creată să promoveze Queensland ca destinaţie turistică în întreaga lume. În cadrul campaniei s-a desfăşurat un concurs ce avea ca miză obţinerea celui mai tentant şi neobişnuit loc de muncă: acela de a fi administratorul unei insule pentru şase luni, cu un salariu de 150.000 de dolari australieni.

Cannes Lions 2009 în cifre

Aproximativ 6.000 de persoane au participat la ediţia de anul acesta a festivalului, conform declaraţiilor făcute de directorul executiv al Cannes Lions, Philip Thomas, la începutul competiţiei.

În total au fost înscrise 22.652 de creaţii publicitare din întreaga lume.

Cele 19 agenţii de publicitate româneşti participante au înscris 74 de campanii.

România a avut cinci nominalizări în cadrul festivalului, pentru trei agenţii de publicitate.

Românii s-au întors acasă cu două premii de bronz.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite