Şi Ringier renunţă la distribuţia prin Rodipet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şi Ringier renunţă la distribuţia prin Rodipet
Şi Ringier renunţă la distribuţia prin Rodipet

Grupul de presă s-a alăturat trusturilor care nu mai vând prin aceste chioşcuri. Măsura a intrat în vigoare luni, 20 iulie, şi a fost luată pe fondul datoriilor mari pe care compania Rodipet le are către Ringier.

La începutul acestei săptămâni, grupul de presă Ringier a renunţat şi el la serviciile Rodipet. „Ca urmare a datoriilor mari acumulate de Rodipet faţă de Ringier România şi a imposibilităţii de a purta un dialog care să ducă la soluţii rezonabile cu acţionarul Rodipet, Hassan Awdi, board-ul Ringier a decis sistarea livrărilor publicaţiilor noastre către acest distribuitor începând cu data de 20.07.2009“, potrivit trustului Ringier, citat de paginademedia.ro.

Citiţi şi:

Marius Hagger, Ringier: "Nu întrevăd nicio îmbunătăţire pentru afacerea noastră"

Asiguraţi-vă cărţile prin abonament!
Clanul Awdi, răsfăţat de guvernul Năstase
Comunicat: Rodipet încearcă să acopere un management defectuos şi se încurcă în propriile explicaţii
Panică la Rodipet

Scăpaţi de hoţia Rodipet prin abonament!
Clanul de la Rodipet  terorizează cititorii
Presa online, interesată de conflictul dintre Adevărul Holding şi Rodipet

Comunicat: Adevărul Holding sistează relaţiile comerciale cu Rodipet

Ringier consideră datele de vânzări irelevante

De altfel, chiar Marius Hagger, director general Ringier România, declara, într-un interviu postat pe reţeaua internă de informare a trustului, că board-ul a încercat să găsească o soluţie amiabilă şi flexibilă cu Rodipet până în al 12-lea ceas.

„Din păcate, se pare că nu putem continua aşa din cauza comportamentului proprietarului Rodipet“, a adăugat Hagger. Trustul Ringier editează ziarele „Evenimentul zilei“, „Libertatea“, revistele „Capital“, „Unica“, „Bolero“, „Bravo“, „Cool Girl“, „Diva“, „Lumea Femeilor“, „Libertatea pentru femei“, precum şi ghidurile „TV Mania“ şi „TV Satelit“.

În cadrul interviului publicat intern, menit să explice mai multe decizii luate anul acesta, precum şi evoluţia presei scrise în următoarea perioadă, Hagger a ţinut să precizeze şi motivele pentru care grupul Ringier nu şi-a făcut publice datele despre vânzări către Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) pentru perioada ianuarie – martie 2009.

„Nu am publicat cifrele pentru primul trimestru pentru că nu sunt cu adevarat relevante; ele reprezintă o declaraţie pe proprie răspundere a editorilor şi nu sunt, prin urmare, auditate în mod oficial“, a arătat Hagger. Ciudat este că reprezentanţilor Ringier li s-a părut irelevant să publice datele pentru prima dată în ultimii 10 ani, chiar în momentul în care „Click!“ a devenit cel mai vândut ziar din România, devansând „Libertatea“.

În acelaşi interviu, şeful grupului elveţian a precizat că, în ciuda faptului că Ringier a avut reduceri serioase de costuri, acestea nu se vor opri aici. „Situaţia actuală este mai rea decât cel mai rău scenariu pus pe hârtie, iar estimările pentru lunile ce urmează sunt şi mai rele. Va trebui să umblăm încă o dată la costuri şi asta nu numai în România, ci la nivelul întregului grup“, a mai spus
Hagger.

Mai multe trusturi de presă au ieşit de pe Rodipet

La 8 iulie 2009, Adevărul Holding lua decizia încetării colaborării cu Rodipet, din cauza neachitării unei datorii de peste 1,2 milioane de euro, dar şi a refuzului fostei societăţi de stat de a mai distribui publicaţiile grupului nostru de presă.

Era momentul primei lovituri pe care Rodipet o primea din direcţia celor mai importanţi publisheri din România, pe fondul unui conflict general legat de modul în care conducerea companiei de distribuţie înţelegea să-şi onoreze obligaţiile faţă de partenerii de afaceri.

Ulterior, pe linia deschisă de Adevărul Holding, a intrat şi Publimedia, divizia de print a MediaPro, anunţând întreruperea temporară a relaţiilor cu Rodipet. O măsură similară a luat şi trustul Intact cu „Jurnalul Naţional“.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite