Ringier rămâne fără cifre de difuzare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ prezintă, în exclusivitate, vânzările „Libertatea“ şi „Evenimentul zilei“ din primele trei luni ale acestui an, pe care grupul Ringier refuză să le facă publice.

Biroul Român de Audit al Tirajelor a publicat, vineri, ultimele date privind vânzările pe care le-a primit de la editorii de reviste şi de ziare.  Compania Ringier şi-a menţinut decizia de a nu-şi face publice informaţiile.

Din acest motiv, trustul de presă nu-şi va mai putea prezenta datele, pe site-ul BRAT, până la toamnă, când va fi publicat valul de tiraje din perioada aprilie – iunie 2009. Reprezentanţii Ringier au refuzat să comenteze decizia, afirmând că sunt prea ocupaţi pentru a oferi explicaţii în timp util. Nici ziarele „Gândul“ (MediaPro) şi „Gardianul“ nu şi-au publicat cifrele.

„Libertatea“ a pierdut poziţia de lider

Prin această atitudine, Ringier a dat dovadă de lipsă de transparenţă faţă de clienţii publicitari, care atunci când cumpără reclamă în diferite publicaţii, ţin cont de vânzările acestora, publicate de BRAT. Or, în actualele condiţii, Ringier nu poate face altceva decât să recurgă la un truc: prezentarea cifrelor mai vechi, din 2008, întrucât pe cele noi le-a ascuns.

„Ca orice decizie de afaceri, decizia de a investi în industria de publicitate este bazată pe informaţii. Pentru ca aceste investiţii să fie eficiente, este nevoie de informaţii corecte şi complete“, se arată pe site-ul organizaţiei BRAT. Aceste principii au fost acceptate de grupul de presă în momentul în care a devenit parte a organizaţiei. Refuzul Ringier poate fi interpretat prin faptul că vrea să ascundă scăderea vânzărilor.

Pentru că trustul elveţian refuză în continuare să-şi prezinte datele, „Adevărul“ prezintă, din surse Ringier, vânzările pe care le-a înregistrat în primul trimestru al acestui an. Astfel, „Evenimentul zilei“ a avut o scădere continuă a numărului de exemplare vândute, de la 42.659 în decembrie, la 36.685 în martie. Vânzările cotidianului aproape că s-au înjumătăţit comparativ cu ianuarie 2007. În plus, tabloidul „Libertatea“ a pierdut poziţia de lider în rândul cotidienelor, fiind surclasat, începând cu luna februarie, de „Click!“.

image

Potrivit datelor obţinute de „Adevărul“, „Libertatea“ a vândut în februarie 201.382 de exemplare pe ediţie, în timp ce „Click!“ a avut 211.776. În martie, distanţa dintre cele două s-a adâncit şi mai mult: „Libertatea“ cu 201.750 de copii vândute, iar „Click!“ cu 248.550. Acesta din urmă a devenit, astfel, cel mai vândut ziar din România. Datele obţinute de „Adevărul“, din surse interne ale grupului elveţian, vin să confirme campania lansată de Adevărul Holding, „Click – ziarul nr. 1 din România“.

Aceasta a fost contestată de Ringier la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pe motiv că face „publicitate înşelătoare şi publicitate comparativă ilegală“. În cele din urmă, CNA a dat câştig de cauză Adevărul Holding. Iar Realitatea a confirmat decizia.

Pe lângă „Click!“, şi revista „Click! pentru femei“ a depăşit principalul său competitor, „Libertatea pentru femei“. În timp ce publicaţia grupului Ringier a vândut în luna martie 117.100 exemplare, „Click! pentru femei“ a vândut, în medie, 180.907 copii pe apariţie.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite