Reclamele auto „reduc viteza“ la jumătate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reclamele auto „reduc viteza“ la jumătate
Reclamele auto „reduc viteza“ la jumătate

În primele şase luni ale acestui an, promovarea mărcilor de automobile la TV a scăzut cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, din cauza crizei, dar a crescut simţitor pe internet.Lipsa comenzilor de ­automobile i-a ­determinat pe ­producători să cump­ere mai puţină ­publicitate în presă, radio şi TV, deşi ­tarifele sunt din ce în ce mai mici.

În primele şase luni ale acestui an, piaţa publicităţii auto a scăzut dramatic faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008.  Mărcile auto beneficiau în urmă cu un an de 121.170 de inserţii publicitare, însă în 2009 numărul acestora s-a micşorat cu aproape 50%, ajungând la 60.744 de spoturi şi machete.

Potrivit Alfa Cont ­Media ­Watch, sumele alocate de companii pentru aceste inserţii au fost, în prima jumătate a anului trecut, de aproape 180 de milioane de euro la rate-card (tarife fără discount). În intervalul ­ianuarie-iunie 2009, sumele abia au ajuns la 92 de milioane de euro la rate-card. În realitate însă, având în vedere reducerile oferite de mass-media, sumele cheltuite de producătorii auto sunt mult mai mici.

Cât despre variaţia promovării mărcilor auto pe fiecare segment de presă, numărul inserţiilor publicitare din reviste s-a micşorat cu 63% în 2009 comparativ cu 2008,  în timp ce la ziare scăderea a fost de  42%. Pe posturile de radio, producătorii auto au avut cu 51% mai puţine spoturi, procentul menţinându-se acelaşi şi în cazul televiziunilor. De altfel, pentru că au „frânat“ promovarea prin mijloacele de comunicare tradiţionale, multe dintre brandurile de autoturisme s-au „mutat“ pe internet, unde preţurile sunt mult mai mici.

Dacia, cele mai multe spoturi

image

În ceea ce priveşte top cinci cele mai promovate branduri, Dacia (cu toate mărcile sale), care în prima jumătate a anului trecut se afla pe locul patru în acest clasament, este acum pe prima poziţie. Cu toate acestea, numărul spoturilor şi al machetelor ce promovează brandul autohton a scăzut de la 10.037, în 2008, la 7.330 de inserţii, anul acesta.

Cele peste 7.000 de inserţii cumpărate pe TV, radio şi presă scrisă reprezintă echivalentul a 13 milioane de euro la rate-card. Cap de listă anul trecut, cu 12.315 inserţii, Renault trece acum pe poziţia a doua în top, având 6.934 de spoturi şi machete publicitare. Pe locul al treilea în clasamentul celor mai promovate branduri auto se află Citroën (6.837 de inserţii), care, în urmă cu un an, nu se regăsea în acest top.

Ford şi Fiat sunt pe locurile patru şi respectiv cinci, având fiecare puţin peste 3.000 de inserţii.În presa scrisă, cele mai multe machete auto au fost publicate de ziarul „Liberta­tea“, care a avut, în perioada monitorizată, 179 de inserţii. La capitolul radio, Kiss FM a difuzat cele mai multe reclame cu autoturisme: 3.360.

Reclamele auto la TV

Postul de ştiri Realitatea TV a avut, în perioada ianuarie-iunie 2009, cele mai multe reclame auto, difuzând 4.710 spoturi. Potrivit Alfa Cont, canalul ar fi încasat aproximativ 11 milioane de euro la rate-card, însă în realitate, având în vedere reducerile oferite de postul TV, sumele sunt cu mult mai mici. Pro TV a difuzat 2.938 de spoturi, iar Prima TV – 2.853 de inserţii.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite