De unde îşi scot banii „Rătăciţii din Panama“?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
De unde îşi scot banii „Rătăciţii din Panama“?
De unde îşi scot banii „Rătăciţii din Panama“?

Reality-show-ul ce urmează să fie lansat de postul Kanal D anunţă costuri de producţie ce sfidează criza ce a lovit piaţa media. Televiziunea va difuza, din toamnă, emisiunea „Rătăciţi în Panama“, cu un buget-record de două milioane de euro. Vor reuşi turcii să-şi recupereze investiţia?

În ciuda crizei financiare, turcii de la Kanal D vin cu o nouă producţie, ce va avea un buget estimat de oficialii postului la două milioane de euro. Suma reprezintă toate costurile de producţie, inclusiv remuneraţia echipei de peste 250 de persoane, români şi columbieni, camerele de filmare şi echipamentele tehnice.

Filmările, realizate în parteneriat cu casa de producţie Paprika şi cu postul columbian Caracol TV, vor avea loc tocmai în Panama, în arhipelagul Bocas del Toro din America Centrală.

Decizia Kanal D de a face o astfel de investiţie în vremuri de criză este foarte curajoasă, dar rămâne de văzut care sunt şansele ca postul să-şi recupereze banii din publicitate. În ultima perioadă, marile televiziuni au „tăiat în carne vie“ atunci când a fost vorba de costuri, atât de producţie, cât şi de personal.

Deşi nu a fost stabilită cu exactitate data lansării noii producţii, postul a anunţat că emisiunea va intra în grilă la sfârşitul lunii septembrie, urmând să fie difuzată timp de trei luni. Potrivit Mariei Popescu, PR Manager al postului, „Rătăciţi în Panama“ va fi difuzată de luni până joi, între orele 22.00 şi 23.00, şi sâmbăta, de la 20.00 la 22.00.

Potrivit calculelor „Adevărul“, dacă în cele trei luni de difuzare ar vinde toate cele 12 minute de publicitate pe oră (permise de legea audiovizualului), postul şi-ar acoperi cu greu costurile de producţie. Publicitatea se vinde pe punctul de audienţă (CPP – Cost Per Point), clientul plătind în funcţie de numărul telespectatorilor care au văzut un spot TV. Dacă emisiunea va avea succes, o reclamă ar putea atinge, conform estimărilor noastre, aproximativ patru puncte de rating. În sondajele de audienţă, postul Kanal D avea, în intervalul prime-time din primele şase luni ale acestui an, un rating cuprins între 1,5% şi 2,5%.

Kanal D vrea profit

Dacă toate cele 1.728 de inserţii de 30 de secunde ce pot fi difuzate în perioada septembrie-decembrie 2009 pe durata emisiunii ar întregistra câte patru puncte de audienţă, postul ar trebui să vândă un CPP cu aproximativ 290 de euro.

Asta doar pentru a-şi acoperi costurile de două milioane de euro şi fără a mai pune la socoteală un eventual profit. Însă surse din cadrul agenţiilor de media spun că preţul actual al unui CPP la Kanal D nu trece de 250 de euro.

Oficialii staţiei speră totuşi că vor ieşi în câştig. „Plecăm la drum cu gândul că va fi o producţie de succes. Credem că vom ieşi pe profit, altfel n-am mai fi făcut-o (n.r. - investiţia)“, a spus, pentru „Adevărul“, Maria Popescu.

Concurenţii se vor lupta pentru 50.000 de euro

La reality-show-ul „Rătăciţi în Panama“ vor participa 18 concurenţi, împărţiţi în trei echipe, care se vor „lupta“ pentru marele premiu, de 50.000 de euro. Participanţii la emisiune sunt împărţiţi în funcţie de clasa socială din care fac parte, astfel: şase dintre ei sunt vedete, şase sunt persoane semi-cunoscute (cum ar fi foşti participanţi în alte emisiuni TV), alţi şase fiind oameni obişnuiţi.

Pe parcursul emisiunii, concurenţii se vor „plimba“, pe rând, pe trei plaje: „Insula condamnaţilor“, unde vor fi nevoiţi să supravieţuiască fără niciun ajutor, „Insula speranţei“, unde vor beneficia de unelte şi resurse minime pentru a se descurca, şi „Insula Paradisului“, loc de relaxare. Echipele vor lupta una împotriva celeilalte, iar marele câştigător va fi ales, prin televoting,  în ultima ediţie, transmisă de la Bucureşti.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite