Previziunile publicităţii globale, tot mai pesimiste

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Previziunile publicităţii globale, tot mai pesimiste
Previziunile publicităţii globale, tot mai pesimiste

Marile reţele de media din lume au ajuns să-şi modifice prognozele de la o săptămână la alta. Deşi anul trecut companiile încercau să pară optimiste, realitatea este că multinaţionalele au tăiat adânc în bugetele de promovare. Mai adânc decât au estimat Group M sau ZenithOptimedia.

Ultimele date publicate de cele două reţele concurente de media oferă cifre diferite, dar concluzia este una:  investiţiile în publicitate vor atinge limita inferioară în a doua parte a acestui an, În plus, regiuni afectate precum America de Nord şi vestul Europei vor reîncepe să crească abia din 2011.

În aprilie 2009, ZenithOptimedia publica un raport prin care anunţa că publicitatea mondială va scădea cu 6,9%.
Însă, reţeaua s-a văzut nevoită să-şi modifice cifrele după evoluţia industriei din ultimele luni. Astfel, investiţiile globale în publicitate vor scădea cu 8,5% în decursul acestui an. Este o estimare mai pesimistă decât cea emisă de Group M care anunţa, în urmă cu două săptămâni, un declin de 5,5%.

„Al doilea trimestru nu a fost atât de afectat ca şi primul. Suntem rezervaţi în ceea ce priveşte aşteptările pentru următoarea perioadă, mai ales că semnele arată că declinu publicităţii va atinge limita de jos“, arată raportul ZenithOptimedia.

Acesta mai arată că evenimente precum Cupa Mondială de Fotbal din Africa de Sud sau Jocurile Olimpice de iarnă vor ajuta industria de publicitate să-şi mai revină în 2010.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite