Presa americană caută căi de a atrage reclamă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Presa americană caută căi de a atrage reclamă
Presa americană caută căi de a atrage reclamă

Unele publicaţii au făcut anul acesta compromisuri pentru a obţine publicitate.Pentru a atrage reclamă, presa de peste ocean a făcut schimbări la nivel editorial şi chiar a acceptat să plaseze reclamă pe prima pagină.

În prima jumătate a acestui an, majoritatea revistelor „au trecut la slăbit“ din cauza lipsei de reclamă. Numărul paginilor de publicitate în cele 243 de reviste monitorizate de Biroul Publisherilor a scăzut cu 28% în prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. 

Săptămâna trecută, un analist american menţiona că revistele din Statele Unite vor suferi un declin al reclamelor de aproximativ 6,6% până în anul 2013.

Lucrurile nu stau atât de rău pentru unele publicaţii. Potrivit Biroului Publisherilor, 12 reviste au avut în această perioadă o creştere a numărului paginilor de reclamă. Deşi nu sunt nume mari, publicaţiile au avut diferite strategii de îmbunătăţire a conţinutului şi de promovare.

„Familiy Circle“ a avut cu 60 de pagini de reclamă în plus în ediţiile publicate în prima parte a acestui an. Revista „Fitness“ a avut şi ea o creştere cu 18,4% a publicităţii.

Strategia companiei a fost aceea de a adăuga rubrici cu reţete culinare şi mai mult conţinut despre tehnici de înfrumuseţare pentru a atrage clienţi publicitari din acest domeniu. „Scholastic Parent & Child“ a acceptat să plaseze publicitate chiar şi pe prima pagină a revistei.

Astfel, publicaţia se află printre puţinele care şi-a vândut spaţiul în întregime până la sfârşitul anului. În plus, compania a încercat să-şi covingă clienţii, prin intermediul cercetărilor, că reclamele publicate în „Scholastic Parent & Child“ vând mai bine decât cele plasate în revistele concurente.

Revista „OK!“ a stat de asemenea bine la capitolul publicitate, având o creştere de 17% a reclamelor în prima parte a acestui an, comparativ cu perioada similară din 2008. Evoluţia este datorată unor noi clienţi intraţi pe acest segment.

Până în toamna trecută, marii investitori, precum producătorul de bere Anhauser-Busch sau lanţul fast-food McDonald’s, nu erau interesaţi să se promoveze în revistele nou lansate. Însă după ce publicaţia s-a înscris în programele de monitorizare şi de cercetare Mediamark şi Simmons, „OK!“ a crescut în reclamă.

Revistele supravieţuiesc din abonamente

Pe de altă parte, majoritatea revistelor americane au înregistrat scăderi importante ale vânzărilor la chioşcurile de ziare. Însă cele prin intermediul abonamentelor, ce reprezintă grosul distribuţiei, au fost mai puţin abrupte.Peste ocean, publicaţiile trăiesc mai ales din abonamente, acestea reprezentând până la 95% din vânzările publicaţiior. Criza financiară a demonstrat că cea mai mare parte a publicului a rămas fidel anumitor reviste.

Spre exemplu, „Reader’s Digest“ a suferit în prima jumătate a acestui an un declin al vânzărilor cu 20%. În schimb, abonamentele, care reprezintă 92% din vânzările revistei, au scăzut cu doar 3%. Un alt caz este cel al „New York Magazine“ care a suferit o scădere de 13% a ediţiilor distribuite prin chioşcurile de ziare.

Pentru a atrage cititori, publicaţia şi-a scăzut, în toamna anului trecut, preţul per bucată de la 4,99 dolari la 3,99 de dolari. Publisherul a decis să revină totuşi la preţul iniţial începând din această toamnă.„The Economist“ a reuşit să-şi crească abonamentele cu 10% datorită unei strategii agresive de promovare. Publicaţia economică a venit cu oferta de 12 ediţii pentru 12 dolari.

Revistele pentru femei, în cifre

Revista „O“, a cărei imagine este realizatoarea TV Oprah Winfrey, a avut vânzări totale de 2,4 milioane de exemplare pe ediţie, în creştere cu doar 0,4%. Din această cifră, 702.067 de exemplare pe ediţie reprezintă vânzările la bucată, care au suferit un declin de 4,4%.

„Glamour“ a înregistrat un tiraj total de 2,4 milioane de exemplare, în creştere cu 2,6%.

„Vogue“ a avut în prima jumătate a acestui an un tiraj mediu vândut de 1,3 milioane de copii.

„Vanity Fair“ a raportat vânzări de 1,2 milioane de exemplare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite