Posturile de ştiri câştigă audienţă pe timp de vară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Posturile de ştiri câştigă audienţă pe timp de vară
Posturile de ştiri câştigă audienţă pe timp de vară

Deşi în această perioadă televiziunile pierd telespectatori, canalele de ştiri urcă în top.După ce, în iunie, Realitatea TV a surprins trecând pe locul al treilea în topul audienţelor, în iulie a fost rândul postului Antena 3 să-şi ia revanşa.

Canalul de ştiri din trustul Intact a trecut de pe poziţia a opta (iunie), pe locul al cincilea (iulie), având o medie de 80.000 de telespectatori pe minut, cu 2,6% mai mult. De altfel, postul de ştiri este singurul care a înregistrat creşteri ale audienţei luna trecută. Antena 3 a devansat astfel posturile generaliste Kanal D, TVR 1 şi Prima TV.

Cu toate acestea, Realitatea TV a fost urmărită de mai mulţi privitori (108.000), menţinându-se în continuare pe locul al treilea în topul audienţelor, după Pro TV şi Antena 1. Dacă în iunie postul îşi crescuse audienţele cu 12,9% faţă de mai, în iulie a fost urmărit de mai puţini telespectatori (-5,3%).

Creşterea audienţelor posturilor de ştiri se datorează nu atât îmbunătăţirii calităţii programelor acestor canale, cât „relaxării“ pe timp de vară a staţiilor generaliste. Acestea nu investesc prea mult în sezonul estival, urmând să revină în forţă toamna. Se poate spune că televiziunile de ştiri nu reprezintă o alegere, ci lipsa unei alternative.

Femeile renunţă la Acasă TV

În ceea ce priveşte staţiile generaliste, liderul incontestabil al audienţelor este Pro TV, cu o medie de 274.000 de telespectatori pe minut. Pierderea „suferită“ de principalul post al MediaPro este una minoră, de -1,4%. În schimb, în prime-time (orele 19.00-23.00), Pro TV a fost singurul canal generalist care a crescut (+2,2%), ajungând la 609.000 de telespectatori. Rămânând pe locul al doilea, Antena 1 a pierdut, în iulie, 14,7% din telespectatorii lunii iunie.

Staţia „colegă“ a Pro TV, Acasă TV, a fost mai afectată, înregistrând o scădere de peste 20% a publicului preponderent feminin. Canalul este pe locul al patrulea în top, cu 88.000 de telespectatori. TVR 1 şi Prima TV par a fi staţii „gemene“. Cele două posturi au audienţe identice atât în iunie, cât şi în iulie. Fiecare a avut câte 78.000 de telespectatori luna trecută, cu 11,4% mai puţin decât în iunie.

Singura diferenţă se vede în prime-time, unde Prima TV (-17,3%) s-a „ţinut“ mai bine decât postul public (-24,7%). Faptul că a fost depăşit de Antena 3 este o lovitură grea pentru TVR 1, cu atât mai mult cu cât postul beneficiază de resurse pentru rezultate mai bune.

Kanal D, cea mai mare pierdere

Cea mai importantă pierdere de audienţă a avut-o însă Kanal D, al cărui număr de privitori a scăzut cu peste 25% în iulie faţă de iunie. Postul a ajuns astfel de la 99.000 de telespectatori la 74.000. Declinul este cu atât mai mare cu cât staţia a „căzut“ de pe poziţia a cincea, pe locul opt.

OTV, pe locul zece

OTV este plasat pe locul zece în clasamentul audienţelor TV din iulie, având 52.000 de privitori – cu 5,5% mai puţin decât în iunie. Deşi a prins luna trecută două ediţii din emisiunea „100% Adevărat“, lansată cu mare tam-tam, audienţele nu s-au ridicat nici în prime-time.

Fără fotbal, posturile de sport pierd audienţe

În iulie, o lună „seacă“ din punct de vedere fotbalistic, Sport.ro a pierdut 10% din privitori. Totuşi, postul este lider detaşat al canalelor de sport, cu 30.000 de telespectatori. La mare distanţă se află GSP TV (14.000) care, pentru că în iulie nu a beneficiat de avantajul Ligii I, a scăzut cu 17,6%. Telesport se află într-o situaţie critică, cu doar 4.000 de telespectatori.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite