Posturile de radio rămân fără ascultători

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Posturile de radio rămân fără ascultători
Posturile de radio rămân fără ascultători

Staţiile au pierdut în această vară, în mediul urban, 13% din audienţele înregistrate în urmă cu un an. Audienţa Kiss FM, postul cu cei mai mulţi ascultători, a scăzut cu 1,4% în mai-august 2009. Radio 21 este cel mai mare perdant al verii, după ce audienţa i-a scăzut cu 43%.

Ca şi când criza financiară şi dificultăţile din industria de publicitate nu ar fi lovit destul de puternic radiourile româneşti, acestea se confruntă şi cu scăderi ale audienţelor medii zilnice. Potrivit ultimului val de măsurători, realizat în perioada 4 mai – 16 august, audienţa totală a posturilor de radio a scăzut, la nivel urban, cu 13% faţă de cea înregistrată în vara anului trecut.

Lider în oraşe este Kiss FM, cu o medie zilnică de 1,28 milioane de ascultători. Totuşi, audienţa postului a scăzut cu 1,4% faţă de cea din perioada similară a lui 2008. Pe locul secund se află Radio România Actualităţi (RRA), având 1,22 milioane de telespectatori, cu 3% mai puţini decât în vara anului trecut.

Aflat pe locul al treilea în clasamentul audienţelor radio, postul Europa FM (-8,7%) are totuşi cea mai mare cotă de piaţă la nivel urban. Staţia a avut market share (timpul petrecut de ascultător pe un post de radio) de 15,2%. Plecarea cuplului Daniel Buzdugan - Mihai Morar, în iunie 2008, a adus în impas Radio 21, care a suferit cea mai mare pierdere de audienţă la nivel urban: -43,7%.

Radio 21, în picaj

Dacă în vara anului trecut era ascultat de 1,24 milioane de persoane, în mai-august 2009, staţia nu a reuşit să atragă nici măcar 700.000 de ascultători. Mai mult, şi în Capitală postul a a fost cel mai „lovit“, audienţa medie zilnică scăzând cu 53,4% faţă de mai-iunie 2008.

La polul opus, Radio ZU a beneficiat de „achiziţia“ celor doi „matinali“, Buzdugan şi Morar, şi a devenit în numai câteva luni liderul audienţelor radio din Bucureşti. Postul a avut o audienţă medie zilnică de 276.400 de ascultători, fiind urmat de Kiss FM (213.600 de ascultători) şi RRA (197.100). Postul public de radio a pierdut 19,6% din ascultători în decurs de un an, dar rămâne staţia cu cea mai mare cotă de piaţă în Bucureşti: 15,7%.

image

Şerban Huidu (stânga) şi Mihai Găinuşă plasează Kiss FM în fruntea radiourilor la nivel urban

Scăderi importante de audienţă au mai înregistrat în Capitală şi Pro FM (-20,2%) şi Romantic FM (-27,7%). Numărul de ascultători a fost şi mai redus la Radio Guerrilla, City FM, InfoPro şi Smart FM, cu diminuări cuprinse între 33% şi 47%. Singurele creşteri de luat în seamă sunt cele ale posturilor Vibe FM (+67,9%) şi Sport Total (+39,8%).

Radiourile vin tare şi pe online

Cele mai multe radiouri sunt disponibile şi pe internet, însă bătălia audienţelor site-urilor nu este atât de crâncenă cum este cea de pe „unde“.

Totuşi, posturile încearcă să atragă ascultători şi pe online. Potrivit Studiului de Audienţă şi Trafic Internet (SATI), în luna august, profm.ro a avut cei mai mulţi clienţi unici (348.698), fiind urmat de radiozu.ro (273.262), radio21.ro (269.296) şi europafm.ro (229.971). Radioguerrilla.ro şi romanticfm.ro stau mai „la coadă“, având 48.735 şi respectiv 39.283 de utilizatori unici.

RRA, cea mai mare cotă de piaţă în Bucureşti

Radio România Actualităţi (RRA) a fost, în această vară, cel mai ascultat post din Capitală. Staţia a avut o cotă de piaţă de 15,7%, fiind urmată de Radio ZU (15,2%) şi Radio 21 (11,7%).

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite