Panotajul suferă de criză publicitară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Panotajul suferă  de criză publicitară
Panotajul suferă de criză publicitară

Companiile de outdoor resimt „pe panouri“ micşorarea bugetelor de media ale investitorilor . După ce clienţii şi-au redus fondurile destinate publicităţii stradale, firmele de outdoor au fost nevoite să ofere discounturi tot mai mari.

Până anul trecut, panourile publicitare împânziseră străzile, staţiile de autobuze şi clădirile aflate „la vedere“. De la o zi la alta apăreau noi afişe cu reclame, tot mai mari şi aşezate tot mai incomod pentru pietoni sau şoferi. În ultima perioadă însă unele panouri arată trist şi suferă de lipsă de reclame.

Reducerea bugetelor de media şi de publicitate la finele anului trecut, ca urmare a crizei economice, a afectat inclusiv piaţa outdoor românească. Ariadna Pleşu, director de vânzări şi de marketing la grupul Affichage, spune că reducerea bugetelor de publicitate a investitorilor în reclamă a determinat companiile de outdoor să aplice discounturi suplimentare faţă de cele acordate în anii precedenţi.

Affichage, lider de piaţă

Grupul Affichage, parte a grupului elveţian Affichage Holding, este compus în România din 12 companii de outdoor: Affichage România, Churchill Media, Multireclama, Romanian Billboards Network, Top Media, Take Media, Real Media Vision, Image Factory, Amco (achiziţionată în 2007) şi Efect Media, Communication Media, Outdoor Media (care s-au alăturat grupului la începutul lui 2008). Cifra totală de afaceri înregistrată în 2008, de 18,1 milioane de euro (calculat la cursul mediu din 2008, de 3,68 lei pentru un euro), plasează grupul în fruntea clasamentului companiilor de outdoor. Affichage a avut totuşi cea mai mare pierdere în 2008, de 1,7 milioane de euro.

Euromedia, cel mai  mare profit

Euromedia se află pe locul al doilea în clasament, cu o cifră de afaceri de 16,9 milioane de euro şi cel mai pare profit înregistrat anul trecut: 2,3 milioane de euro. Compania-soră a Euromedia, Beta Cons, este a patra firmă de outdoor din România, având o cifră de afaceri de 3,1 milioane de euro şi un profit de 759.601 euro. Cele două companii sunt parte a Epamedia, prezentă în Europa Centrală şi de Est.

Dacă în 2008 Euromedia şi Beta Cons au avut parte de creşteri de 6,7% şi respectiv 31,4% ale cifrelor de afaceri comparativ cu 2007, rămâne de văzut cum se va reflecta criza în rezultatele economice de anul acesta. Potrivit Cristinei Mărăscu, coordonator de marketing la Beta Cons, veniturile celor două companii au scăzut în prima parte a lui 2009 cu 30% faţă de primul semestru al lui 2008. „Implicit gradul de ocupare a reţelei în 2009 a scăzut, în medie, cu 20% comparativ cu anul trecut“, a mai spus Mărăscu.

Un alt pol de putere pe piaţa panotajului este News Outdoor, parte a conglomeratului media News Corp., care a avut în 2008 o cifră de afaceri de 8,4 milioane de euro. Compania a suferit însă o pierdere de 879.049 euro. Seaview Advertising şi Seaview Media, care „acoperă“ cu panouri litoralul românesc, au avut cifre de afaceri de 2,2 milioane de euro şi respectiv 1,7 milioane de euro.

Cele mai multe companii de panotaj au avut parte în 2008 de cifre de afaceri mai bune decât în 2007, iar în „top 3“ se află, în continuare, Affichage, Euromedia şi News Outdoor, semn că piaţa se stabilizează. Totuşi, clienţii publicitari de pe piaţa auto, imobiliară sau companiile de asigurări, ce au fost nevoiţi să reducă sau să stopeze promovarea, nu „promit“ rezultate la fel de bune pentru 2009.

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite